افزایش اهمیت بازاریابی عمومی: تبیین، کاربردها و محدودیت های بازاریابی در ادارات دولتی

The increasing importance of public marketing: Explanations, applications and limits of marketing within public administration

تاریخ: ۲۰۰۹

پایگاه: الزویر

لینک دانلود اصل مقاله

OK

نام مجله: European Management Journal

قیمت: ۱۵۰,۰۰۰ ریال

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۶

تعداد صفحات فارسی: ۲۲

کد: ۱۰۱۸۰

چکیده فارسی

اگر چه مجلس و نمایندگان دائم آن و ادارات عمومی، نیمی از GDP اتحادیه اروپا را تخمین می‌زنند، در تحقیق صورت گرفته بر روی بخش عمومی در متون ادبی بازاریابی و مدیریت، طی ۱۰ سال گذشته، کاهش چشمگیری رخ داده است. هدف از مقاله، نشان دادن این مطلب است که دیدگاه‌های تئوری که در ادارات عمومی و بازاریابی طی چند دهه گذشته ظهور کرده‌اند، چگونه منجر به همخوانی عملی و ملموس میان دو رشته‌ای که قبلاً تنها بصورت تئوریک بحث شده‌اند، می‌شود. ما کاربردها و محدودیت‌های بازاریابی عمومی را در درون این چهارچوب برای ۴ ابزار کلاسیک بازاریابی (تولید و بهبود محصول، قیمت، ارتقاء و توزیع) بیان کرده و نشان داده‌ایم که هم اکنون بازاریابی عمومی (مثل کاربرد مفاهیم و ابزارهای بازاریابی در اداره عمومی) یک واقعیت در طیف وسیع کشور است. بالاخره، نتایج مصاحبه‌های پنج گانه عمیق کیفی گفته که این مصاحبه‌ها ما را به سمت آژانس‌های اداره عمومی از بخش‌ها و کشورهای مختلف هدایت می‌کنند، این مصاحبه‌ها یک شاخص تجربی برای فرضیات ما مبنی بر تکامل تاریخی رشته بازاریابی از تعامل به یک رابطه محور بعلاوه تمایل به سمت مدیریت گرایی در اداره عمومی را فراهم می‌کنند که احتمالاً منجر به افزایش اهمیت بازاریابی عمومی در سال‌های آتی می‌گردد.

چکیده انگلیسی

Although the State and its permanent representation, public administration, account for nearly half of GDP in the European Union, there is a surprising decline in research dealing with this sector in the management and marketing literature over the last 10 years. The objective of our manuscript is to show how theoretical perspectives, which have emerged in both marketing and public administration over the past few decades, have resulted in a visible and practically relevant convergence between these two disciplines that has previously only been discussed theoretically. We present the applications and limits of public marketing within this framework for the four classical marketing instruments (product development/improvement, price, promotion and place) to show that public marketing (i.e., the application of marketing concepts and tools to public administration) is already a reality in a wide variety of countries. Finally, we report the results of five qualitative in-depth interviews which we conducted with public administration agents from different sectors and countries. These interviews provide an empirical indication for our hypothesis that the historical evolution of the marketing discipline from a transaction- to a relationship-orientation as well as the trend towards “managerialism” in public administration, are likely to lead to an increasing importance of public marketing over the coming years

مشخصات استنادی

Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2009). The increasing importance of public marketing: Explanations, applications and limits of marketing within public administration. European Management Journal, 27(3), 197-212

دانلود اصل مقاله

10002iconویژگی‌های مقاله افزایش اهمیت بازاریابی عمومی: تبیین، کاربردها و محدودیت های بازاریابی در ادارات دولتی

مقاله “افزایش اهمیت بازاریابی عمومی: تبیین، کاربردها و محدودیت های بازاریابی در ادارات دولتی” در سال ۲۰۰۹ در مجله معتبر European Management Journal چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. این مقاله دیدگاه‌های تئوری در ادارات عمومی و بازاریابی چند دهه گذشته و کاربردها و محدودیت‌های بازاریابی عمومی و تولید و بهبود محصول، قیمت، ارتقاء و توزیع را مورد بررسی قرار داده است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۳۱ بار مورد استناد قرار گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>