پرسشنامه هوش فرهنگی (CIQ)

پرسشنامه هوش فرهنگی (CIQ)

بسیاری از محققان هوش فرهنگی را توانایی فرد برای انجام وظیفه به طور اثربخش در موقعیت‌های متفاوت فرهنگی معرفی می‌کنند. عده‌ای این نوع از هوش را یک نوع شایستگی چندوجهی می‌دانند که شامل دانش فرهنگی، عمل به صورت متفکرانه و فهرستی از مهارت‌های رفتاری می‌باشد. هوش فرهنگی را می‌توان به عنوان یک سیستم از توانایی‌های تعاملی تعریف کردند. در واقع هوش فرهنگی ظرفیتی است که به افراد اجازه می‌دهد تا در برابر طیف گسترده فرهنگ‌ها درک و فهم درستی داشته باشند و به طور مناسب عمل کنند. این نوع از هوش درک و فهم تعاملات بین فرهنگی را بهبود می‌بخشد. برای اینکه فرد از لحاظ فرهنگی باهوش شناخته شود، باید در موقعیت‌هایی که برداشت‌ها و اشارات مختلفی وجود دارد بتواند قضاوت درستی داشته باشد و درک و فهم صحیحی از آن موقعیت بدست آورد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه هوش فرهنگی (CIQ)

پرسشنامه هوش فرهنگی (CIQ) توسط آنگ و همکاران در سال ۲۰۰۶ ساخته شده و شامل ۲۰ سوال می‌باشد. این پرسشنامه در یک طیف لیکرت هفت درجه‌ای نمره‌گذاری می‌شود و دارای چهار عامل هوش فرهنگی است که عبارتند از: راهبردی، شناختی، انگیزشی و رفتاری.

نمره گذاری پرسشنامه هوش فرهنگی (CIQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه هوش فرهنگی (CIQ) کرده‌اند. پس از به دست آوردن نمرات هر عبارت چهار زیرمقیاس برای این پرسشنامه محاسبه می‌گردد که عبارتند از: زیرمقیاس راهبردی، زیرمقیاس شناختی، زیرمقیاس انگیزشی و زیرمقیاس رفتاری.

خرید و دانلود پرسشنامه هوش فرهنگی (CIQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه هوش فرهنگی (CIQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

 ۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه هوش فرهنگی (CIQ)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه هوش فرهنگی (CIQ)

 ۶- معرفی کامل سازه هوش فرهنگی

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *