چرخه عمر فناوری: مفهوم سازی و الزامات مدیریتی

The technology life cycle: Conceptualization and managerial implications

تاریخ: ۲۰۱۲

پایگاه: الزویر

لینک دانلود اصل مقاله

OK

نام مجله: International journal of production economics

قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۳

تعداد صفحات فارسی: ۲۶

کد: ۱۰۳۱۱

چکیده فارسی

این مقاله اثبات می‌کند که پیشینه تحقیق  چرخه‌ی حیات فناوری نامنظم و ناقص است. این پیشینه تحقیق  در ابتدا بر روی بررسی ارتباط بین مفاهیم چرخه‌های حیات برای صنایع و محصولات مروری دارد. با کشف ارتباطات داخلی بین این‌ها، یک دیدگاه جامع از چرخه‌ی حیات فناوری ایجاد شده است. سپس مفهوم‌سازی جدیدی از چرخه‌ی حیات فناوری پیشنهاد می‌شود. این مفهوم به صورت مدلی که سه سطح متفاوت کاربرد فناوری، الگو و تولید ترکیب می‌کند، ارائه می‌شود. این مدل نشان می‌دهد که چطور الگوهای جداگانه در طول زمان برای دستیابی به یک کاربرد مشخص پدیدار می‌شوند. این مدل دوران انگیزش و تغییر تدریجی را دنبال می‌کند و نشان می‌دهد که چطور تولیدات فناوری از این‌ها به وجود می‌آیند. همچنین شرح می‌دهد که چطور دوره‌ها با ظهور یک طرح غالب جدا شده‌اند و چطور الگوها با یک ناپیوستگی فنی جایگزین شده‌اند. با قبول این ساختار، مدل می‌تواند حدود ارزیابی فناوری را در سطوح مختلف گرانولی از محصولات خاصی که ممکن است برای صنایع استثمار شده لیست شده باشند، تعیین نماید. اگر فناوری را واحد تجزیه و تحلیل‌ها بدانیم، مدل (این تحقیق) از پژوهش پیشین که به طور برجسته چشم انداز مبتنی بر محصول را اتخاذ کرده است، منفک می‌شود. این مقاله الزامات تحقیقی و مدیریتی را همراه با چرخه‌ی حیات فناوری بحث می‌کند و نشان می‌دهد که چطور این‌ها مسیر تحقیقات آینده را اطلاع می‌دهند. نتایج این تحقیق برای کسانی که در مورد پیشرفت، بهره‌برداری و استفاده از فناوری تصمیم می‌گیرند، شامل توسعه‌دهندگان فناوری، مهندسان، کارشناسان فنی، مدیران تحقیق و توسعه و طراحان، به میزان کمک گرفتن از اطلاعات دانشگاهی اهمیت دارد.

چکیده انگلیسی

This paper argues that the technology life cycle literature is confused and incomplete. This literature is first reviewed with consideration of the related concepts of the life cycles for industries and products. By exploring the inter-relationships between these, an integrated view of the technology life cycle is produced. A new conceptualization of the technology life cycle is then proposed. This is represented as a model that incorporates three different levels for technology application, paradigm and generation. The model shows how separate paradigms emerge over time to achieve a given application. It traces the eras of ferment and incremental change and shows how technology generations evolve within these. It also depicts how the eras are separated by the emergence of a dominant design, and how paradigms are replaced at a technological discontinuity. By adopting this structure, the model can demarcate the evolution of technologies at varying levels of granularity from the specific products in which they may be manifest to the industries in which they are exploited.By taking technology as the unit of analysis the model departs from previous work, which has adopted a product-based perspective predominantly. The paper discusses the managerial and research implications associated with the technology life cycle, and indicates how these inform future research directions. As well as contributing to academic knowledge, the results of this research are of value to those who make decisions about the development, exploitation and use of technology including technology developers, engineers, technologists, R & D managers, and designers

مشخصات استنادی

Taylor, M., & Taylor, A. (2012). The technology life cycle: Conceptualization and managerial implications. International journal of production economics, 140(1), 541-553

دانلود اصل مقاله

10002iconویژگی‌های مقاله چرخه عمر فناوری: مفهوم سازی و الزامات مدیریتی

مقاله “چرخه عمر فناوری: مفهوم سازی و الزامات مدیریتی” در سال ۲۰۱۲ در مجله International journal of production economics چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. در این مقاله مفهوم‌سازی جدید چرخه‌ی حیات فناوری  دارای سه سطح متفاوت کاربرد فناوری، الگو و تولید و ارزیابی فناوری در سطوح مختلف گرانولی از محصولات خاص مورد بحث قرار گرفته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۱۸ بار مورد استناد قرار گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *