بهبود عملکرد شرکت از طریق NPD: نقش بازار محوری، NPD محوری و فرآیند NPD

Improving firm performance through NPD: The role of market orientation, NPD orientation and the NPD process

تاریخ: ۲۰۱۲

پایگاه: الزویر

لینک دانلود اصل مقاله

OK

نام مجله: Australasian Marketing Journal

قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال

تعداد صفحات انگلیسی: ۷

تعداد صفحات فارسی: ۱۷

کد: ۱۰۳۱۴

چکیده فارسی

موفقیت در عملکرد تجاری پایدار برای بسیاری از شرکت‌ها، یک چالش است. این امر در هیچ جایی بدیهی‌تر از دامنه کالاهای بسته‌بندی و غذایی نیست که تولیدکنندگان به طور قابل توجهی توسط رقبا و خرده‌فروشان مهاجم جهانی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. بر اساس دیدگاه منبع – محور شرکت، این تحقیق از ۱۷۳ تولید کننده غذا به این نتیجه رسید که فرآیند NPD قابلیتی است که تبدیل بازار محوری شرکت و جهت‌یابی NPD آن، هردو منبع، به برنامه NPD برتر موفقیت را ممکن می‌سازد، بدین وسیله عملکرد کلی شرکت را بالا می‌برد. نتایج به شفاف‌سازی برخی روابط مبهم بین بازار محوری، نوآوری کالا و عملکرد شرکت کمک کرده و نشان می‌دهد که شرکتی که قدرت نفوذ نوآوری کالا را می‌خواهد، باید ارکان ساختاری و فرهنگی بازار محوری و NPD محوری را داشته باشد. مهم‌تر از آن، آن‌ها باید یک فرآیند NPD خوب اجراشده را به منظور تبدیل این منابع گسترده‌تر شرکت به نتایج عملکرد، پیاده کنند.

چکیده انگلیسی

Achieving sustained business performance is a challenge for many firms. Nowhere is this more obvious than in the food and packaged goods domain where manufacturers are significantly affected by globally aggressive competitors and retailers. Drawing on the resource-based view of the firm this study of 173 food manufacturers finds that the NPD process is a capability enabling the translation of a firm’s market orientation and its NPD orientation, both resources, into superior NPD program success, thereby enhancing overall firm performance. The results help clarify the somewhat ambiguous relationship between market orientation, product innovation and firm performance and demonstrate that firms wishing to leverage product innovation must have the cultural and structural foundations of both a market orientation and NPD orientation. Importantly, they must implement a well-executed NPD process in order to translate these broader firm resources into performance outcomes

مشخصات استنادی

Reid, M., & Brady, E. (2012). Improving firm performance through NPD: The role of market orientation, NPD orientation and the NPD process. Australasian Marketing Journal (AMJ), 20(4), 235-241

دانلود اصل مقاله

10002iconویژگی‌های مقاله بهبود عملکرد شرکت از طریق NPD: نقش بازار محوری، NPD محوری و فرآیند NPD

مقاله “بهبود عملکرد شرکت از طریق NPD: نقش بازار محوری، NPD محوری و فرآیند NPD” در سال ۲۰۱۲ در مجله Australasian Marketing Journal چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. در این مقاله عملکرد تجاری پایدار و فرآیند NPD و ارکان ساختاری و فرهنگی بازار محوری و NPD محوری مورد بحث قرار گرفته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۲ بار مورد استناد قرار گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>