تلفن های همراه راهزن: یک استراتژی اقیانوس آبی

Bandit cellphones: A blue ocean strategy

تاریخ: ۲۰۱۰

پایگاه: الزویر

لینک دانلود اصل مقاله

OK

نام مجله: Technology in society

قیمت: ۱۵۰,۰۰۰ ریال

تعداد صفحات انگلیسی: ۵

تعداد صفحات فارسی: ۱۱

کد: ۱۰۳۱۶

چکیده فارسی

بازار تلفن برای سال‌ها تحت سلطه برندهای جهانی شرکت‌های تجاری قرار داشته است. با این حال، تلفن‌های همراه«راهزن» (به عنوان مثال، بدون برند یا با برند ناشناخته با نام تجاری تلفن‌های همراه «جعبه سفید») یک مدل کسب و کار جدید را معرفی کرده‌اند که قواعد بازی را تغییر می‌دهد. هزینه پایین و بالا بودن ارزش افزوده از ویژگی‌های تلفن‌های همراه راهزن است. کشورهای در حال توسعه بازار بالقوه عظیمی برای رشد فروش تلفن همراه راهزن دارند. MediaTek (بزرگترین تامین‌کننده تراشه برای تلفن‌های همراه راهزن در چین) و بسیاری از شرکت‌های کوچک و متوسط چینی، کسب و کارهای جدیدی در تولید و فروش این تلفن‌های همراه ایجاد نموده‌اند. در این مقاله با استفاده از استراتژی اقیانوس آبی، که توسط Kim و Mauborgne، پیشنهاد شده، به تحلیل استراتژی تلفن همراه راهزن پرداخته شده است. این تجزیه و تحلیل، یک مثال خوب در زمینه استراتژی و نوآوری در مدیریت فراهم می‌کند.

چکیده انگلیسی

The cellphone market has been dominated by global brand companies for years. However, “bandit” cellphones (i.e., unbranded or unknown-brand “white box” cellphones) have introduced a new business model that is changing the rules of the game. Low cost, high value-added features are characteristic of bandit cellphones. Developing countries offer huge market potential for the growth of bandit cellphone sales. MediaTek (the biggest supplier of chips for bandit cellphones in China) and many small and medium-size Chinese companies have created new businesses in the manufacture and sales of these cellphones. This paper uses the blue ocean strategy, proposed by Kim and Mauborgne, to analyze the bandit cellphone strategy. This analysis provides a good example in the field of strategy and innovation management

مشخصات استنادی

Chang, S. C. (2010). Bandit cellphones: A blue ocean strategy. Technology in society, 32(3), 219-223

دانلود اصل مقاله

10002iconویژگی‌های مقاله تلفن های همراه راهزن: یک استراتژی اقیانوس آبی

مقاله “تلفن های همراه راهزن: یک استراتژی اقیانوس آبی” در سال ۲۰۱۰ در مجله Technology in society چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. در این مقاله تحلیل استراتژی تلفن همراه راهزن با استفاده از استراتژی اقیانوس آبی مورد بحث قرار گرفته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۸ بار مورد استناد قرار گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>