پرسشنامه درک موفقیت ورزشی رابرتز و ترشر (PSQ)

کسب موفقیت و عملکرد مطلوب ورزشکاران در مسابقات ورزشی از موضوعاتی است که بیشترین توجه سازمان‌های متولی ورزش در کشورهای مختلف را به خود معطوف نموده است. بر اساس مبانی نظری مربوط به موفقیت ورزشی، پیشرفت در رقابت‌های ورزشی به هدف‌گرایی فرد وابسته است که این هدف‌گرایی مبتنی بر هدف تکلیف‌گرایی یا هدف خودگرایی می‌باشد. موفقیت ورزشی به عنوان هدف اصلی ورزش‌های قهرمانی همیشه مد نظر ورزشکاران، مربیان و پژوهش‌گران عرصه ورزش بوده است. بررسی و شناخت شاخص‌های مهم روانی ورزشکاران جوان و تعیین مقادیر اضطراب، افسردگی، مهارتهای شخصیتی و انگیزه می‌تواند راهنمای خوبی برای مربیان، خانواده و والدین ورزشکاران و خود ورزشکار باشد تا از هدر رفتن انرژی و استعداد ورزشکار در رشته ورزشی که در آن توانایی پیشرفت را ندارد، جلوگیری شود.

معرفی پرسشنامه درک موفقیت ورزشی رابرتز و ترشر (PSQ)

پرسشنامه درک موفقیت ورزشی رابرتز و ترشر (PSQ) توسط رابرتز و ترشر در سال ۱۹۹۸ ساخته شد. در مرحله مقدماتی این پرسشنامه ۴۸ سوال داشت که ادراک از موفقیت را مشخص می‌نمود. در این پرسشنامه مبنای سوالات احساس موفقیت در ورزش می‌باشد؛ این سوالات نخستین بار برای تعیین انگیزه پیشرفت در ورزش طراحی شده بود؛ سوالات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به عنوان معیاری به کار برده می‌شود که آیا ورزشکار به موفقیت دست یافته است یا خیر. نسخه نهایی پرسشنامه ادراک از موفقیت مشتمل بر ۱۲ سوال می‌باشد که بر اساس مقیاس لیکرت پنج درجه‌ای تنظیم شده است.

نمره گذاری پرسشنامه درک موفقیت ورزشی رابرتز و ترشر (PSQ)

همکاران ما در بخش پرسشنامه‌ها و آزمون‌های موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه درک موفقیت ورزشی رابرتز و ترشر (PSQ) کرده‌اند. در این فایل علاوه بر نمره گذاری کامل، روایی و پایایی ایرانی و خارجی پرسشنامه نیز آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه درک موفقیت ورزشی رابرتز و ترشر (PSQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه درک موفقیت ورزشی رابرتز و ترشر (PSQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- روایی و پایایی ایرانی و خارجی پرسشنامه با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه درک موفقیت ورزشی رابرتز و ترشر (PSQ)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه درک موفقیت ورزشی رابرتز و ترشر (PSQ)

 ۶- پایه‌های نظری مرتبط با موفقیت ورزشی

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *