پرسشنامه نوآوری سازمانی (OI)

در نظریه‌های تکامل اقتصادی، نزدیک به یک قرن است که نوآوری نیروی محرکه رشد و توسعه اقتصادی شناخته شده است. در سال‌های اخیر با ظهور اقتصاد دانش محور، نوآوری نقش حیاتی‌تری در تحول ساختارهای اقتصادی و اجتماعی پیدا کرده است به طوری که در بعضی از مقالات از اقتصادهای پیشرفته امروزی به عنوان اقتصادهای مبتنی بر نوآوری یاد می‌شود. برخی از پژوهشگران نوآوری را به معنی شناسایی و استفاده از فرصت‌های جدید جهت ایجاد محصولات، خدمات یا فعالیت‌های کاری جدید تعریف می‌کنند. نوآوری عبارت است از عملی و کاربردی ساختن افکار و اندیشه‌های نو ناشی از خلاقیت. در واقع، فرآیند نوآوری به عنوان توسعه و اجرای ایده‌های جدید توسط افرادی که در طول زمان در تبادل با دیگران تغییر زمینه‌های نهادی و سازمانی مشارکت می‌کنند، می‌باشد. در نهایت نوآوری را می‌توان این‌گونه تعریف کرد: ایجاد دانش و ایده‌های جدید برای بکار  بردن و تسهیل نتایج کسب و کار جدید، هدف گذاری برای بهبود فرآیندها و ساختارهای داخلی تجارت و ایجاد محصولات و خدمات متحرک.

معرفی پرسشنامه نوآوری سازمانی (OI)

پرسشنامه نوآوری سازمانی (OI) از پژوهشی که جرفی و همکاران در سال ۲۰۱۳ در ایران انجام دادند اقتباس شده است و دارای ۱۰ سوال می‌باشد. برای ساخت این پرسشنامه از ادبیات پژوهشی موجود درباره نوآوری سازمانی استفاده شده است. این پرسشنامه در یک طیف لیکرت ۵ درجه‌ای نمره‌گذاری می‌شود و در نهایت یک نمره کل به دست خواهد آمد.

نمره گذاری پرسشنامه نوآوری سازمانی (OI)

همکاران ما در بخش مدیریت موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه نوآوری سازمانی (OI) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر دستورالعمل نمره‌گذاری، روایی و پایایی ایرانی پرسشنامه نیز آورده شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه نوآوری سازمانی (OI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه نوآوری سازمانی (OI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- روایی و پایایی ایرانی پرسشنامه با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه نوآوری سازمانی (OI)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه نوآوری سازمانی (OI)

 ۶- پایه‌های نظری مرتبط با نوآوری سازمانی

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *