پرسشنامه الکسی تایمیاي تورنتو (TAS)

پرسشنامه الکسی تایمیای تورنتو (TAS)

الکسی تایمیا بعنوان یک صفت شخصیتی به معنای فقدان یا بروز مشکلاتی در شناسایی، توصیف و درگیر شدن با احساسات فردی است که اغلب به نفهمیدن احساسات دیگران نیز منجر می‌شود. چنین افرادی به سختی می‌توانند هیجانات واقعی و اصیل را از حس‌ها یا برانگیختگی‌های بدنی خود تمیز دهند و مثلاً به جای بیان هیجان ترس به توضیح برانگیختگی‌های ترس مثل سرد شدن بدن یا خشک شدن دهان می‌پردازند. هسته اصلی این اختلال ناتوانی در تمایز قایل شدن بین احساسات و محدودیت شدید در بیان و توصیف آن‌هاست. این حالت گسیختگی عاطفی از خود و عدم ارتباط عاطفی با دیگران سبب می‌شود که چنین افرادی نه تنها روابط بین فردی معیوبی داشته باشند بلکه رضایت از زندگی در آن‌ها کاهش یابد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه الکسی تایمیای تورنتو (TAS)

پرسشنامه الکسی تیمیای تورنتو (TAS) در سال ۱۹۸۶ به وسیله تیلور ساخته شد و در سال ۱۹۹۴ توسط بگبی، پارکر و تیلور مورد تجدید نظر قرار گرفته شد. این پرسشنامه شامل ۲۰ ماده است که در یک طیف لیکرت از خیلی مخالفم تا خیلی موافقم نمره‌گذاری می‌شود و سه خرده آزمون شناسایی احساسات (DIF)، دشواری در توصیف احساسات (DDF)، و تفکر بیرون‌مدار (EOT) را می‌سنجد.

نمره گذاری پرسشنامه الکسی تایمیای تورنتو (TAS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه الکسی تایمیای تورنتو (TAS) کرده‌اند. در فایل آماده شده نحوه محاسبه نمره هر عبارت، نمرات وارونه و طریقه به دست آوردن سه زیرمقیاس پرسشنامه آورده شده است. همچنین امکان تفسیر نمرات به دست آمده و طبقه بندی افراد به گروه دارای الکسی تایمیا و بدون این مشکل وجود دارد.

خرید و دانلود پرسشنامه الکسی تایمیای تورنتو (TAS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه الکسی تایمیای تورنتو (TAS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار  در ایران

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- روایی و پایایی کامل ایرانی و خارجی با رفرنس‌های معتبر

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه الکسی تایمیای تورنتو (TAS)

۵- پایه‌های نظری الکسی تیمیا

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه الکسی تایمیای تورنتو (TAS)

۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *