سیاهه شادکامی فوردایس - اصفهان (IFHI)

سیاهه شادکامی فوردایس – اصفهان (IFHI)

شادکامی و نشاط یکی از مهمترین نیازهای روانی بشر محسوب می­‌شوند که تاثیر عمده‌­ای در شکل­‌گیری شخصیت و سلامت روان دارند. شادکامی یکی از متغیرهایی است که در سال­‌های اخیر در حوزه روان‌شناسی سلامت مورد توجه قرار گرفته است. پژوهش­‌هایی هم در این زمینه انجام شده است که برخی از آنها موید رابطه مستقیم آن با بهبود سیستم ایمنی بدن می­‌باشند. سیلبرمن معتقد است در مسائل تربیتی باید شادی، لذت و رشد و تکامل فردی در کنار آموزش و تحول عقلانی صادقانه مورد توجه قرار گیرد زیرا شادی محصول زندگی متعادل، متنوع و رضایت­‌بخش است که در آن نیازهای اساسی برآورده شده است. شادکامی سرچشمه اعتماد خوش­بینانه فرد به توانایی­‌هایش و یکی از شرایط اعتلای مناسبات واقعی او با محیط پیرامونش است. شرطی که پرورش فکری و اخلاقی بدون آن معنا ندارد. راه کودکی به بزرگسالی باید راهی سرشار از شور و شادی باشد. پژوهش‌­ها نشان می‌­دهد افراد راضی و شادکام افرادی هستند که در سه جهت زندگی خودشان را شکل می­‌دهند: ۱- هیجان مثبت و لذت ۲- اشتیاق به زندگی ۳- معنایابی در زندگی که از میان آن­ها “اشتیاق” و “معنایایی در زندگی” تاثیر بیشتری در شادکامی دارد. شیوه‌های گوناگونی برای افزایش شادکامی وجود دارد. در برخی از شیوه‌ها، اهتمام به انجام رفتارهای مثبت و حرکت به سمت عاطفه مثبت به عنوان روش‌هایی برای افزایش میزان شادکامی در نظر گرفته شده است. با توجه به خصوصیات افراد شادکام، فوردایس مهارت‌هایی را برای افزایش شادکامی افراد بهنجار پیشنهاد کرده است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی سیاهه شادکامی فوردایس – اصفهان (IFHI)

سیاهه شادکامی فوردایس – اصفهان (IFHI) توسط لیاقت‌دار، عابدی و جعفری در سال ۱۳۸۷ بر اساس اصول چهارده‏‌گانه فوردایس ساخته شده است. خرده مقیاس‏‌های سیاهه شادکامی فوردایس – اصفهان (IFHI) عبارتند از: ۱- فعالیت، ۲- روابط اجتماعی، ۳- از بین بردن احساسات منفی، ۴- خوش‏‌بینی، ۵- بیان احساسات، ۶- سطح توقعات پایین، ۷- خود بودن، ۸- صمیمیت، ۹- برنامه‏‌ریزی، ۱۰- توجه به زمان حال، ۱۱- اولویت دادن شادی، ۱۲- خلاقیت، ۱۳- دوری از نگرانی، ۱۴- پرورش شخصیت سالم، ۱۵- پرورش شخصیت اجتماعی، ۱۶- شادکامی کلی.

نمره‌گذاری سیاهه شادکامی فوردایس – اصفهان (IFHI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل سیاهه شادکامی فوردایس – اصفهان (IFHI) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت ۱۶ زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین نمره‌گذاری معکوس برخی سوالات نیز آمده است. 

خرید و دانلود سیاهه شادکامی فوردایس – اصفهان (IFHI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود سیاهه شادکامی فوردایس – اصفهان (IFHI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل سیاهه شادکامی فوردایس – اصفهان (IFHI)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری شادکامی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *