پرسشنامه نگرش به تغییر سازمانی (AOCQ)

تغییر سازمانی به پذیرفتن یک عقیده، نظر یا رفتار جدید به وسیله یک سازمان تعریف شده است. سازمان‌ها تحت تاثیر شرایط داخلی یا محیط بیرونی خود، پیوسته در معرض تغییر هستند. تغییر پاسخ به برخی فرصت‌ها یا رفتارهای مهم و پر اهمیت که از خارج از سازمان ناشی می‌شود، تعبیر شده است. امروزه محیط در حال دگرگونی سریع است. در فرآیند جهانی شدن، سازمان‌ها باید آماده شوند تا از عهده تغییرات سریع محیطی برآیند و هر سازمانی باید به تغییرات و تقاضاهای متنوع محیطی تن در دهد. بسیاری از سازمان‌ها دریافته‌اند که تغییر یک چالش واقعی است. فرآیند تغییر در هر سازمان به واسطه تفاوت‌هایی که در ذات و ماهیت سازمان‌ها، ماهیت شغل، ارزش‌ها و فرهنگ کاری، سبک رهبری و مدیریت و همچنین رفتار و نگرش کارکنان وجود دارد، منحصر به فرد و خاص است.

معرفی پرسشنامه نگرش به تغییر سازمانی (AOCQ)

پرسشنامه نگرش به تغییر سازمانی (AOCQ) توسط دونهام و همکاران در سال ۱۹۸۹ ساخته شده و توسط رشیدی در ایران ترجمه و مورد استفاده قرار گرفته است. این ابزار ۱۸ ماده دارد و شامل سه مقیاس فرعی یعنی شناختی، عاطفی، و رفتاری می‌باشد. همچنین نمره‌گذاری این پرسشنامه در یک طیف لیکرت ۷ درجه‌ای از بسیار مخالفم تا بسیار موافقم است.

نمره گذاری پرسشنامه نگرش به تغییر سازمانی (AOCQ)

همکاران ما در بخش مدیریت موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه نگرش به تغییر سازمانی (AOCQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره گذاری هر عبارت، سه زیرمقیاس نیز قابل محاسبه است که عبارتند از: زیرمقیاس شناختی، زیرمقیاس عاطفی، و زیرمقیاس رفتاری.

خرید و دانلود پرسشنامه نگرش به تغییر سازمانی (AOCQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه نگرش به تغییر سازمانی (AOCQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- پایایی و روایی ایرانی پرسشنامه با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه نگرش به تغییر سازمانی (AOCQ)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه نگرش به تغییر سازمانی (AOCQ)

 ۶- پایه‌های نظری مرتبط با تغییر سازمانی

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *