پرسشنامه تنظیم رفتار ورزشی (BREQ)

سازمان بهداشت جهانی به دو عامل دانش و انگیزش برای اتخاذ رفتارهای بهداشتی، اشاره می‌کند و به ارتباط قوی بین انگیزه و داشتن رفتار بهداشتی مثبت، تاکید زیادی دارد. این که چرا بعضی افراد بعد از یک دوره بی‌تحرکی، دوباره فعالیت ورزشی را از سر می‌گیرند، می‌تواند با انگیزه آن‌ها ارتباط داشته باشد. خود تعیین  کنندگی، نظریه‌ای است که متغییرهای مهم انگیزشی را برای فعالیت جسمانی شناسایی می‌کند. می‌توان با چارچوب نظریه خود تعیین کنندگی، دلایل زیاد و متنوعی را برای شرکت در فعالیت ورزشی را سازماندهی کرد. تمرکز اصلی نظریه خود تعیین کنندگی روی این موضوع است که انگیزه انسان در یک زنجیره پی‌درپی و مستمر با شکل‌های مختلف تنظیم رفتار قرار دارد و این زنجیره، درجه خودتصمیمی یا خود تعیین کنندگی را مشخص می‌کند. یکی از ابزارهایی که برای سنجش رفتار ورزشی ساخته شده است پرسشنامه تنظیم رفتار ورزشی (BREQ) است.

معرفی پرسشنامه تنظیم رفتار ورزشی (BREQ)

پرسشنامه تنظیم رفتار ورزشی (BREQ) که توسط مارکلند و توبین در سال ۲۰۰۴ ساخته شده سطح تعیین کنندگی و نوع انگیزه را برای شرکت یا عدم شرکت در فعالیت ورزشی مشخص می‌کند. این پرسشنامه یکی از عمده‌ترین و رایج‌ترین مقیاس‌ها در این زمینه است که تمامی طیف تنظیم رفتار ورزشی از جمله فقدان انگیزه را در برمی‌گیرد. نسخه اصلی این پرسشنامه دارای ۱۹ سوال است اما در ایران نسخه ۱۸ سوالی این پرسشنامه تهیه شده است. این پرسشنامه دارای ۴ بعد می‌باشد که عبارتند از: تنظیم بیرونی، تنظیم متمایل به درون، تنظیم درونی، فقدان انگیزه.

نمره گذاری پرسشنامه تنظیم رفتار ورزشی (BREQ)

در فایل آماده شده توسط موسسه ایران تحقیق، نحوه نمره گذاری پرسشنامه تنظیم رفتار ورزشی (BREQ) به صورت کامل ارائه شده است. پس از به دست آوردن نمره هر عبارت، چهار زیرمقیاس نیز برای این پرسشنامه محاسبه می‌شود.

خرید و دانلود پرسشنامه تنظیم رفتار ورزشی (BREQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه تنظیم رفتار ورزشی (BREQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- پایایی ایرانی و خارجی پرسشنامه با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه تنظیم رفتار ورزشی (BREQ)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه تنظیم رفتار ورزشی (BREQ)

 ۶- پایه‌های نظری مرتبط با رفتار ورزشی

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *