پرسشنامه خلاقیت هیجانی آوریل (ECI)

پرسشنامه خلاقیت هیجانی آوریل (ECI)

مفهوم خلاقیت هیجانی را آوریل و همکاران همزمان با هوش هیجانی سالوی و مایر مطرح کردند. آوریل با نگاه سازه‌گرایانه اجتماعی بر این باور است که هیجانات بیش از آن که محصول نیروهای بیولوژیکی باشند شکلی از تعاملات اجتماعی هستند که هنجارها و قواعد اجتماعی آنها را می‌سازند و وقتی این نرم‌ها و قواعد تغییر کنند، تغییر در هیجانات نیز پدیدار می‌شود. او بر اساس این خاصیت تغییرپذیری، امکان خلاقیت هیجانی را مطرح کرد. آوریل و نانلی در تعریفی ابعاد و عناصر این نوع خلاقیت را تعیین کردند. برابر این تعریف، خلاقیت هیجانی عبارت است از ابراز خود (صداقت) به روشی جدید (بداعت) که بر اساس آن خطوط فکری فرد بسط یافته و روابط میان فردی افزایش یابد (اثربخشی). مطابق این تعریف بداعت، اثربخشی و صداقت سه عنصر اصلی خلاقیت هیجانی محسوب می‌شوند. بداعت یعنی توانایی تغییر در هیجانات معمول و ایجاد حالت هیجانی جدید که یا برخلاف هنجارها و استانداردهاست یا ترکیبی جدید از هیحانات متداول فرد است. اثربخشی به هماهنگی پاسخ خلاق با زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی اشاره دارد، به گونه‌ای که برقراری روابط مطلوب با دیگران ممکن می¬کند و موجبات بهبود شیوه تفکر فردی را نیز فراهم می‌آورد. برابر نظر اوریل چنانچه تغییرات اثربخشی مذکور را نداشته باشند، رفتارهای نوروتیکی نظیر الکسی‌تیما شکل می‌گیرد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه خلاقیت هیجانی آوریل (ECI)

پرسشنامه خلاقیت هیجانی آوریل (ECI) را آوریل در سال ۱۹۹۹ به منظور اندازه‌گیری خلاقیت هیجانی در سه بعد آمادگی هیجانی، توانایی واکنش نشان دادن، کارآیی و اصالت تهیه کرده و ۳۰ پرسش را شامل می‌شود.

نمره‌گذاری پرسشنامه خلاقیت هیجانی آوریل (ECI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه خلاقیت هیجانی آوریل (ECI)پرسشنامه خلاقیت هیجانی آوریل (ECI) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه خلاقیت هیجانی آوریل (ECI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه خلاقیت هیجانی آوریل (ECI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه خلاقیت هیجانی آوریل (ECI)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری خلاقیت هیجانی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *