پرسشنامه سبک های رهبری در ورزش (LSS)

پرسشنامه سبک های رهبری در ورزش (LSS)

رهبری یک مفهوم کلیدی در علوم سازمانی است و تعداد بسیار زیادی از مطالعات را طی ۵۰ سال اخیر موجب شده است. اما با وجود همه این مطالعات هنوز موضوع رهبری بیش از هر عنوان دیگری در علوم رفتاری، ناشناخته باقی مانده است. مفهوم کلیدی و پایه‌‌ای رهبری عبارت است از اعمال نفوذ بر دیگران جهت دستیابی به اهداف به طوری‌که پیروان با میل و رغبت در مسیر اهداف تعیین شده گام بردارند. در سال‌های اخیر در بازگشتی آگاهانه نسبت به آرای مربوط به نظریه‌های شخصیتی رهبری و در قالبی نو و تحت عناوینی چون نظریه‌های اسناد رهبری، نظریه رهبری تحول‌گرا و رهبری عمل‌گرا تحرک ویژه‌ای صورت گرفته است. در زمینه سبک‌های مربیگری در تیم‌های ورزشی، چلادوری مدل چند بعدی رهبری در ورزش را ارایه کرد. بر اساس این مدل، رفتار مربیان تحت تاثیر ویژگی‌های موقعیتی مانند شرایط تیم، ویژگی‌های رهبر یا مربی مانند سن، درجه و سابقه مربیگیری و ویژگی‌های اعضای تیم یا ورزشکاران مانند سن، سابقه و سطح بازیکنان قرار دارد و در نهایت رفتار مربیان موفقیت، عملکرد، رضایت‌مندی و حتی انسجام گروهی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معرفی پرسشنامه سبک های رهبری در ورزش (LSS)

پرسشنامه سبک های رهبری در ورزش (LSS) در سال ۱۹۸۰ توسط چلادوری و صالح بر اساس مدل چندبعدی رهبری در ورزش تهیه شد. این ابزار در قالب ۴۰ سوال، سبک رهبری مربیان را در پنج بعد رفتار آموزش و تمرین، آمرانه، دموکراسی، حمایت اجتماعی، و بازخورد مثبت ارزیابی می‌کند. شیوه نمره‌گذاری این پرسشنامه بر اساس یک طیف لیکرت ۵ درجه‌ای است.

نمره گذاری پرسشنامه سبک های رهبری در ورزش (LSS)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه سبک های رهبری در ورزش (LSS) کرده‌اند. در فایل آماده شده علاوه بر نمره گذاری هر عبارت، نحوه محاسبه پنج زیرمقیاس پرسشنامه سبک های رهبری در ورزش (LSS) نیز آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه سبک های رهبری در ورزش (LSS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه سبک های رهبری در ورزش (LSS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- پایایی و روایی ایرانی و خارجی پرسشنامه با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه سبک های رهبری در ورزش (LSS)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه سبک های رهبری در ورزش (LSS)

 ۶- پایه‌های نظری مرتبط با رهبری در ورزش

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *