پرسشنامه باورهای غیرمنطقی جونز ۴۰ سوالی (IBQ-40)

در رویکرد شناختی، اعتقاد بر این است که تفکر یا به مفهوم وسیع‌تر شناخت، نقش اساسی و مهمی را در چگونگی بروز رفتار آدمی ایفا می‌کند. روانشناسان شناخت‌گرا، رفتار را به عنوان سرنخی برای استنباط و استنتاج پدیده‌های شناختی یا آنچه در ذهن می‌گذرد، مورد توجه قرار می‌دهند. آلبرت الیس نظریه عقلانی – عاطفی – رفتاری خود را این چنین ارائه داد که این وقایع و رویدادها نیستند که باعث آشفتگی، پریشانی و یا اضطراب آدمی می‌شوند، بلکه برداشت و باور خود فرد از وقایع و پدیده‌هاست که باعث آشفتگی، پریشانی، اضطراب و همچنین باعث به وجود آمدن مشکلات متعددی در زندگی وی می‌شوند. الیس ۱۰ تفکر غیرمنطقی را نیز ارائه داد که پایه‌ای برای ساخت پرسشنامه باورهای غیرمنطقی جونز ۴۰ سوالی (IBQ-40) شد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه باورهای غیرمنطقی جونز ۴۰ سوالی (IBQ-40)

پرسشنامه باورهای غیرمنطقی جونز ۴۰ سوالی (IBQ-40) در سال ۱۹۶۹ توسط جونز و بر اساس نظریه الیس طراحی شد. این پرسشنامه یکی از پر استفاده‌ترین ابزارهای اندازه‌گیری باورهای غیرمنطقی در جهان است. نسخه اصلی این پرسشنامه ۱۰۰ سوال بسته را شامل می‌شود که از ۱۰ عامل تشکیل شده و هر عامل یک نوع تفکر غیرمنطقی را بررسی می‌کند. فرم کوتاه این آزمون در ایران توسط عبادی و معتمدین در سال ۱۳۸۴ طراحی گردید. آن‌ها پس از تحلیل پاسخ نامه‌های آزمودنی‌ها، ۶۰ ماده از ۱۰۰ ماده آزمون را حذف کردند و یک ساختار چهار عاملی به دست آوردند. این چهار عامل عبارت بودند از: درماندگی در برابر تغییر، توقع تایید از دیگران، اجتناب از مشکل و بی‌مسئولیتی هیجانی.

نمره گذاری پرسشنامه باورهای غیرمنطقی جونز ۴۰ سوالی (IBQ-40)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه باورهای غیرمنطقی جونز ۴۰ سوالی (IBQ-40) کرده‌‌اند. در فایل ارائه شده، علاوه بر نمره گذاری هر عبارت، چهار زیرمقیاس نیز به دست می‌آید.

خرید و دانلود پرسشنامه باورهای غیرمنطقی جونز ۴۰ سوالی (IBQ-40)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه باورهای غیرمنطقی جونز ۴۰ سوالی (IBQ-40) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- پایایی و روایی ایرانی پرسشنامه با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه باورهای غیرمنطقی جونز ۴۰ سوالی (IBQ-40)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه باورهای غیرمنطقی جونز ۴۰ سوالی (IBQ-40)

 ۶- پایه‌های نظری مرتبط با باورهای غیرمنطقی

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *