مقیاس خودسنجی افسردگی کودکان بیرلسون (DSRS)

مقیاس خودسنجی افسردگی کودکان بیرلسون (DSRS)

افسردگی جزئی از اختلالات خلقی  به شمار می‌رود. اختلال خلقی عبارت است از آشفتگی در حالت هیجانی، یا خلق فرد. افراد می‌توانند این آشفتگی را به صورت افسردگی شدید، شعف شدید یا آمیزه‌ای از این حالت‌های هیجانی تجربه کنند. افسردگی اختلالی است که با علایمی همچون خلق افسرده، بی‌علاقه‌گی و بی لذتی، کاهش وزن، کم‌خوابی یا پرخوابی، سرآسیمگی یا کندی روانی حرکتی، خستگی یا کاهش انرژی، احساس بی‌ارزشی یا احساس گناه مفرط یا نامتناسب، کاهش توانایی اندیشیدن یا تمرکز و افکار راجعه درباره مرگ یا خودکشی مشخص می‌شود. در این میان افسردگی کودکان به دلیل سن پایین آنان و ناتوانی در شناخت هیجان‌ها کمتر تشخیص داده می‌شود. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس خودسنجی افسردگی کودکان بیرلسون (DSRS)

مقیاس خودسنجی افسردگی کودکان بیرلسون (DSRS) توسط بیرلسون و همکاران در سال ۱۹۸۷ ساخته شد و برای سنجش افسردگی کودکان ۷ تا ۱۳ ساله به کار می‌رود. البته در برخی مطالعات استفاده از آن برای کودکان ۱۱ تا ۱۷ ساله نیز مناسب دانسته شده است. این پرسشنامه دارای ۱۸ گویه است و در یک طیف سه درجه‌ای از هرگز تا اکثر اوقات نمره‌گذاری می‌شود.

نمره گذاری مقیاس خودسنجی افسردگی کودکان بیرلسون (DSRS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل مقیاس خودسنجی افسردگی کودکان بیرلسون (DSRS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، نحوه اعمال نمره گذاری معکوس نیز آمده است. همچنین نمره برش پرسشنامه امکان تقسیم بندی کودکان به افسرده و غیر افسرده را فراهم می‌کند.

خرید و دانلود مقیاس خودسنجی افسردگی کودکان بیرلسون (DSRS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس خودسنجی افسردگی کودکان بیرلسون (DSRS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل مقیاس خودسنجی افسردگی کودکان بیرلسون (DSRS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری افسردگی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *