پرسشنامه سنجش نگرش تحصیلی به درس علوم

پرسشنامه سنجش نگرش تحصیلی به درس علوم

مطالعه ماهیت، نقش و اهمیت نگرش در پیشرفت تحصیلی دانش­‌آموزان همواره مورد توجه اندیشمندان حوزه تعلیم و تربیت بوده است. از دیدگاه راجرز نگرش دانش‌آموزان نسبت به موضوعات تحصیلی عامل مهمی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی است. بر اساس نظریه وی وقتی دانش‌­آموزی دیدگاه مطلوبی نسبت به یک درس داشته باشد احتمال بیشتری وجود دارد که او در آن درس از خود پایداری و مقاومت نشان دهد و همچنین تلاش کند تا به سطوح بالاتری دست یابد. نگرش گرایشی روان­شناختی به موجودیتی است که شخص نسبت به آن تجربه یادگیری مستقیم یا غیرمستقیم داشته باشد. به زعم ایکن، نگرش عبارت است از گرایش یا تمایلی فراگرفته شده در راستای ارایه پاسخ مثبت یا منفی نسبت به یک موضوع مشخص، موقعیت، نهاد با فردی معین. اگلی و چایکن نیز نگرش را گرایشی روان­شناختی می­دانند که به واسطه ارزیابی ماهیتی ویژه با درجه­‌هایی از مطلوبیت یا عدم مطلوبیت بیان می‌­شود. از طرفی نگرش‌ها و ارزش­‌ها یکسان تلقی می­‌شوند. با این حال دیدگاهی کلی در رابطه با نگرش­‌ها و ارزش­‌ها این است که نگرش‌­ها می­‌توانند در پیوستاری قرار گیرند که درجه فراینده­ایی از درونی­‌سازی را نشان می‌­دهند و این همان دیدگاهی است که در طبقه‌­بندی کراتول، بلوم، و ماسیا در طبقه­‌بندی هدف­‌های آموزشی مورد توجه قرار می­‌گیرد. طبق این دیدگاه، سست­‌ترین نگرش­‌ها این است که نگرش­‌ها می­‌توانند در پیوستاری حوزه­‌هایی را شامل می­‌شوند که از آن به عنوان دریافت یا پذیرش یاد می­‌شوند. درجه­‌های این پیوستار نیز فرآیندهای «سازمان­دهی و شخصیت‌­پذیری» قرار دارد که بیان­گر ارزش­‌پذیری و درونی‌­سازی نگرش‌­ها است. از این­‌رو، می­‌توان نگرش را در یک قالب چهار بعدی تعریف کرد که شامل ابعاد شناختی، ارزشی، عاطفی و رفتاری است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه سنجش نگرش تحصیلی به درس علوم

این پرسش نامه در سال ۱۳۸۳ توسط دکتر ابوالقاسم اکبری به منظور سنجش نگرش تحصیلی دانش‌آموزان ساخته شده است و دارای ۲۸ سوال است. این پرسشنامه برای سنجش نگرش به درس علوم ساخته شده است.

نمره‌گذاری پرسشنامه سنجش نگرش تحصیلی به درس علوم

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه سنجش نگرش تحصیلی به درس علوم کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، سوالاتی که دارای نمره‌گذاری معکوس هستند نیز آورده شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه سنجش نگرش تحصیلی به درس علوم

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه سنجش نگرش تحصیلی به درس علوم از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه سنجش نگرش تحصیلی به درس علوم

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری نگرش تحصیلی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *