پرسشنامه معنا در زندگی استگر و همکاران (MLQ)

یکی از عوامل مرتبط با مشکلات و نارسایی‌های روانشناختی، اکتساب مفهوم و معنای زندگی است. در سال‌های اخیر به سازه معنا در زندگی در پژوهش‌های روانشناختی توجه بیشتری شده است. این مفهوم در ابتدا به تکرار در نوشته‌های ویکتور فرانکل بنیان‌گذار مکتب معنا درمانی به چشم می‌خورد. از معنا در زندگی تعاریف متعدد و متفاوتی ارایه شده است که استیگر و همکاران تعدادی از آن‌ها را در مقاله خویش فراهم آورده‌اند. اما با وجود تنوع تعاریف بین روانشناسان در این زمینه توافق وجود دارد که معنادار بودن زندگی یک سازه تاثیرگذار روانشناختی است که از یک طرف هم  بایستی مورد توجه مربیان و درمانگران و هم پژوهشگران و نظریه‌پردازان قرار گیرد. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که معنا در زندگی می‌تواند شاخصی از رفتارهای سازگارانه مقابله با استرس باشد. علی‌رغم اهمیت نظری و عملی معنا در زندگی در حیطه روانشناسی و مشاوره، هنوز ابهامات زیادی در مورد این سازه روانشناختی وجود دارد که بخش اعظمی از آن به شیوه‌های اندازه‌گیری این متغیر مربوط می‌شود. از نظر محققان، یکی از حوزه‌هایی که در ادبیات معنا در زندگی کمتر مورد توجه قرار گرفته شده است، چگونگی اندازه‌گیری آن است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه معنا در زندگی استگر و همکاران (MLQ)

پرسشنامه معنا در زندگی استگر و همکاران (MLQ) توسط استگر، فریزر، اویشی و کالر در سال ۲۰۰۶ جهت ارزیابی وجود معنا و تلاش برای یافتن آن ارائه شده و اعتبار و پایایی و ساختار عاملی آن در پژوهش‌های مختلف با نمونه‌های متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است. این محققان برای ساخت این ابزار ابتدا ۴۴ آیتم تهیه کردند و سپس با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی به دو عامل وجود معنا در زندگی و جستجوی معنا در زندگی با مجموع ۱۷ آیتم دست یافتند. سپس در یک تحلیل عاملی تاییدی با حذف ۷ گویه به ساختار مناسب دو عاملی با ۱۰ گویه دست یافتند.

نمره گذاری پرسشنامه معنا در زندگی استگر و همکاران (MLQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه معنا در زندگی استگر و همکاران (MLQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره گذاری هر عبارت و نمره گذاری عبارات وارونه، دو زیرمقیاس نیز قابل محاسبه است که عبارتند از: جستجوی معنا و وجود معنا.

خرید و دانلود پرسشنامه معنا در زندگی استگر و همکاران (MLQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه معنا در زندگی استگر و همکاران (MLQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- پایایی و روایی ایرانی و خارجی پرسشنامه با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه معنا در زندگی استگر و همکاران (MLQ)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه معنا در زندگی استگر و همکاران (MLQ)

 ۶- پایه‌های نظری مرتبط با معنا در زندگی

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *