پرسشنامه کمال گرایی مثبت و منفی تری شورت و همکاران (PANPS)

پرسشنامه کمال گرایی مثبت و منفی تری شورت و همکاران (PANPS)

آلبرت الیس نخستین نظریه‌پرداز شناختی – رفتاری بود که کمال‌گرایی را شرح داد. او کمال‌گرایی را به عنوان یکی از دوازده باور غیرمنطقی اساسی تعریف کرد که به پریشانی روانشناختی منجر می‌شود. از دیگر ویژگی‌های افراد با سطوح بالای کمال‌گرایی، تلاش زیاد برای بی‌عیب بودن و وضع معیارهای بسیار بالا و افراطی برای عملکرد است که با تمایل به خود ارزیابی‌های انتقادی از رفتار همراه می‌شود. نخستین بار هاماچک در تعاریف خود دو بعد برای کمال‌گرایی مطرح کرد. او معتقد بود دو نوع کمال گرایی وجود دارد: کمال گرایی بهنجار و نابهنجار. در کمال گرایی بهنجار اشخاص از کارهای سخت و طاقت فرسا لذت می‌برند، با هدف به موفقیت برانگیخته می‌شوند و ضمن تاکید بر معیارهای سطح بالای عمکلردی می‌توانند محدودیت‌های شخصی و اجتماعی را بپذیرند. در مقابل کمال‌گرایان نابهنجار با ترس از شکست برانگیخته می‌شوند و به دلیل انتظارات غیر واقع‌بینانه هرگز از عملکرد خود خشنود نخواهند شد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه کمال گرایی مثبت و منفی تری شورت و همکاران (PANPS)

پرسشنامه کمال گرایی مثبت و منفی تری شورت و همکاران (PANPS) توسط تری شورت و همکاران در ۱۹۹۵ برای سنجش سطوح مختلف کمال گرایی مثبت و منفی طراحی گردید. این مقیاس یک آزمون ۴۰ سوالی است که ۲۰ ماده آن  کمال گرایی مثبت و ۲۰ ماده آن کمال گرایی منفی را می‌سنجد. پرسشنامه کمال گرایی مثبت و منفی تری شورت و همکاران (PANPS) در یک طیف لیکرت پنج درجه‌ای نمره گذاری می‌شود.

نمره گذاری پرسشنامه کمال گرایی مثبت و منفی تری شورت و همکاران (PANPS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه کمال گرایی مثبت و منفی تری شورت و همکاران (PANPS) کرده‌اند. در فایل آماده شده، علاوه بر نمره گذاری هر عبارت نحوه محاسبه دو زیرمقیاس نیز آمده است که عبارتند از: کمال گرایی مثبت و کمال گرایی منفی.

خرید و دانلود پرسشنامه کمال گرایی مثبت و منفی تری شورت و همکاران (PANPS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه کمال گرایی مثبت و منفی تری شورت و همکاران (PANPS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- پایایی و روایی ایرانی و خارجی پرسشنامه با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه کمال گرایی مثبت و منفی تری شورت و همکاران (PANPS)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه کمال گرایی مثبت و منفی تری شورت و همکاران (PANPS)

 ۶- پایه‌های نظری مرتبط با کمال گرایی

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *