پرسشنامه سبک یادگیری وارک (VARK)

پرسشنامه سبک یادگیری وارک (VARK)

به طور کلی روش یادگیری و حل مشکلات به رابطه نسبتاً نامنظمی بین شخصیت و شناخت بستگی دارد؛ این ارتباط «سبک شناختی» نامیده می‌شود. هنگامی که سبک‌های شناختی به صورتی خاص به یک بافت آموزشی مرتبط باشند، یعنی وقتی که عوامل عاطفی و روانی درهم ادغام شدند این سبک‌ها را سبک‌های یادگیری می‌خوانند. سبک‌های یادگیری در اوان کودکی به طور ناخودآگاه تحت تأثیر آمادگی‌های زیست‌شناختی فرد و عوامل محیطی او شکل می‌گیرند، افراد در یک موقعیت یکسان متفاوت یاد می‌گیرند که شاید مهمترین دلیل آن سبک‌های یادگیری متفاوت آنان باشد این سبک‌ها تعیین می‌کنند که در برخورد با یک موقعیت، فرد چه مدت، به چه چیز و به چه میزانی می‌تواند توجه کند. بررسی‌ها نشان داده‌اند که دانش‌آموزان برای مطالعه و یادگیری درس‌های خود از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند، این روش‌ها تا اندازه‌ای تحت تأثیر سبک‌های یادگیری و تا اندازه‌ای تحت تأثیر محتوای درس‌ها شکل می‌گیرند. مارتون مسائل مربوط به فرایند یادگیری را به دو بخش تقسیم کرده است : ۱) چه چیزی آموخته می‌شود. ۲) چگونه آموخته می‌شود. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه سبک یادگیری وارک (VARK)

پرسشنامه سبک‌های یادگیری وارک (VARK) توسط فلیمینگ در سال ۱۹۹۸ جهت اندازه‌گیری سبک‌های یادگیری طراحی گردید. این پرسشنامه حاوی ۱۶ سوال است که چهار سبک یادگیری یعنی سبک دیداری، سبک شنیداری، سبک خواندنی ـ نوشتنی، و سبک جنبشی ـ حرکتی را مورد سنجش قرار می‌دهد. واژه وارک برگرفته از حروف اول کلمات دیداری (Visual)، شنیداری (Aural)، خواندنی ـ نوشتنی (Read/write)، و جنبشی ـ حرکتی (Kinesthetic) است.

نمره‌گذاری پرسشنامه سبک یادگیری وارک (VARK)

همکاران ما در بخش روان‌شناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه سبک یادگیری وارک (VARK) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، جداول کامل نمره‌گذاری این پرسشنامه برای اولین بار آورده شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه سبک یادگیری وارک (VARK)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه سبک یادگیری وارک (VARK) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه سبک یادگیری وارک (VARK)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری سبک‌های یادگیری

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *