دانلود پرسشنامه ناامیدی بک (BHS)

ناامیدی عبارت است از  این انتظار که اتفاقات مطلوبی اتفاق نخواهد افتاد و پیامدهای بسیار ناراحت کننده‌ای رخ خواهند داد و این که این موقعیت را هم نمی‌توان تغییر داد. ناامیدی حالت تکان دهنده‌ای است که با احساس ناتوانی و بی‌علاقگی به زندگی مشخص می‌شود. فرد در اثر ناامیدی به شدت غیرفعال شده و نمی‌تواند موقعیت‌های زندگی را بسنجد و در نتیجه قدرت تطبیق یا تغییر زندگی را ندارد و با گذشت زمان فرد از جریان طبیعی زندگی بیشتر فاصله می‌گیرد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه ناامیدی بک (BHS)

پرسشنامه ناامیدی بک (BHS) که معادل انگلیسی آن Beck Hopelessness Scale است توسط آرون تی بک در سال ۱۹۷۹ ساخته شده است. این پرسشنامه یک مقیاس ۲۰ سوالی است که فرد باید با خواندن هر آیتم پاسخ درست یا غلط به آن بدهد. این پرسشنامه سه بعد ناامیدی فرد را می‌سنجد: احساس فرد نسبت به آینده، بی انگیزگی یا از دست دادن انگیزه و انتظارات. پرسشنامه ناامیدی بک (BHS) برای افراد ۱۷ تا ۸۰ ساله طراحی شده است و نمره کسب شده در آن بین ۰ تا ۲۰ است که نمره بالاتر نشانه ناامیدی بیشتر است.

نمره گذاری پرسشنامه ناامیدی بک (BHS)

نمره گذاری این پرسشنامه به صورت کامل توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است. پس از به دست آوردن نمرات هر ماده زیرمقیاس‌های زیر برای این پرسشنامه قابل محاسبه است:

احساس فرد نسبت به آینده

از دست دادن انگیزه

انتظارات

همچنین پس از به دست آوردن نمره کل می‌توان شدت ناامیدی را از حداقل تا شدید تفسیر نمود.

خرید و دانلود پرسشنامه ناامیدی بک (BHS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس ناامیدی بک که در قالب یک فایل pdf توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- روایی و پایایی کامل با رفرنس‌ معتبر

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه ناامیدی بک (BHS)

۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه ناامیدی بک (BHS)

۶- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *