فرم 20 سوالی پرسشنامه سخت رویی کوباسا (HS)

فرم ۲۰ سوالی پرسشنامه سخت رویی کوباسا (HS)

کوباسا از اولین محققانی است که برمبنای نظریه سلیه سعی کرده است متغیرهای تعدیل کننده عوامل تنش‌زا را مشخص نماید. وی در اولین مطالعه خود این فرضیه را برسی کرد که ساختار شخصیتی افرادی که درجه بالایی از تنیدگی را بدون بیماری تجربه می‌کنند، متفاوت از افرادی است که در شرایط تنیدگی‌زا بیمار می‌شوند و این تمایز شخصیتی در ساختاری قابل نام‌گذاری می‌باشد که وی آن را سخت رویی نامید. در واقع سخت‌رویی مجموعه‌ای از ویژگی‌های شخصیتی است که به عنوان منبع مقاومت در برابر وقایع فشارزای زندگی عمل می‌کند و از سه مولفه تعهد، کنترل و مبارزه‌جویی تشکیل شده است. افراد سخت رو با استفاده از این ویژگی‌های شخصیتی موقعیت تنش زا را بررسی و به نحو موثری با آن کنار می‌آیند. مشهورترین پرسشنامه برای سنجش سخت رویی پرسشنامه سخت رویی کوباسا است که دارای دو فرم ۵۰ سوالی و ۲۰ سوالی است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی فرم ۲۰ سوالی پرسشنامه سخت رویی کوباسا (HS)

فرم ۲۰ سوالی پرسشنامه سخت رویی کوباسا (HS) توسط کوباسا و همکارانش در سال ۱۹۸۲ ساخته شده است. این مقیاس یک پرسشنامه ۲۰ سوالی است که همانند فرم بلند ۵۰ سوالی، شامل خرده آزمون‌های چالش، تعهد و کنترل می‌باشد.

نمره گذاری فرم ۲۰ سوالی پرسشنامه سخت رویی کوباسا (HS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل فرم ۲۰ سوالی پرسشنامه سخت رویی کوباسا (HS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود فرم ۲۰ سوالی پرسشنامه سخت رویی کوباسا (HS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود فرم ۲۰ سوالی پرسشنامه سخت رویی کوباسا (HS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل فرم ۲۰ سوالی پرسشنامه سخت رویی کوباسا (HS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری سخت‌رویی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *