پرسشنامه روابط موضوعی (BORRTI)

پرسشنامه روابط موضوعی (BORRTI)

روابط موضوعی و واقعیت‌آزمایی کارکردهای ایگو هستند که در کانون زندگی روان‌شناختی سلامت قرار دارند و در آسیب‌شناسی روانی مهم تلقی می‌شوند. فروید در آغاز بر این تصور بود که تعارض میان سطوح ناهشیار و هشیار ذهن است و سانسور در سطح نیمه‌هشیار اعمال می‌شود. اما تعارض در مدل ساختاری میان ساختارهای روان‌شناختی ذهن در سطح ناهشیار است و سرکوبی نیز در همان سطح ناهشیار رخ می‌دهد. در مدل ساختاری، تعارض میان اید و سوپرایگو یا اید و واقعیت با میانجی‌گری ایگو رخ می‌دهد. با این تغییر، ایگو به جای اید، نقش حیاتی در عملکرد روان‌شناختی ذهن را بر عهده می‌گیرد. سلامتی و بیماری شخصیت تابعی از توانایی ایگو برای اداره مناسب فشار آرزوهای متاثر از غرایز برای تخلیه است، به گونه‌ای که در تضاد شدید با محدودیت‌های دنیای واقعی و سوپر ایگو نباشد. توانمندی ایگو به ظرفیت ایگو برای اداره تقاضاهای متعارض اید، سوپر ایگو و مقتضیات واقعیت بیرونی بستگی دارد و به میزانی که ایگو قادر به ایجاد تعادل کارکردی نباشد، شخصیت درگیر بیماری خواهد بود. گرینبرگ و میچل نظریه‌های روابط موضوعی را بخشی از یک جنبش بزرگ‌تر می‌دانند که هدف آن جایگزینی نظریه غریزه با یک مدل روانکاوی ارتباطی است؛ کرنبرگ و وینی‌کات تمایل دارند مفاهیم روابط موضوعی را چیزی بیش از نظریه سائق تلقی کنند که قابلیت کاربرد برای اختلال‌های هیجانی بدوی‌تر را دارد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه روابط موضوعی (BORRTI)

بل پرسشنامه روابط موضوعی (BORRTI) و واقعیت آزمایی را در سال ۱۹۹۵ طراحی نمود. در این پرسشنامه ۴۵ سوال به سنجش روابط موضوعی و ۴۵ سوال به سنجش واقعیت آزمایی یا کارکردهای من می‌پردازد که در مجموع ۹۰ سوال را شامل می‌شود. در پژوهش‌هایی که هدف بررسی کیفیت روابط موضوعی است، می‌توان صرفاً از ۴۵ سوال مربوط به روابط موضوعی استفاده کرد. این پرسشنامه ۴ خرده مقیاس بی‌کفایتی، خودمیان‌بینی، دلبستگی، و بیگانگی را شامل می‌شود.

نمره گذاری پرسشنامه روابط موضوعی (BORRTI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه روابط موضوعی (BORRTI) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت چهار زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین نمره‌گذاری وارونه برخی از سوالات و نمره برش و نمرات T معادل نمرات خام نیز آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه روابط موضوعی (BORRTI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه روابط موضوعی (BORRTI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه روابط موضوعی (BORRTI)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری روابط موضوعی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

این پرسشنامه در حال اصلاح است و امکان خرید آن وجود ندارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *