فرم کوتاه پرسشنامه تمایزیافتگی خود (DSI-SH)

فرم کوتاه پرسشنامه تمایزیافتگی خود (DSI-SH)

تعاریف زیادی از مفهوم خود متمایز سازی ارائه شده است که به چندین تعریف قبل از تشریح این مفهوم از دیدگاه موری بوون، اقدام می‌کنیم. تفکیک خود یا خود متمایزسازی ‌توان مقاومت در برابر ذوب شدن در واکنش‌های عاطفی شخص دیگر است، که از طریق توانایی جداسازی افکار از احساسات صورت می‌گیرد. خود متمایزسازی عبارت است از توانایی افراد برای تفکیک خود از خانوادۀ اصلی در سطح عاطفی و عقلی، البته این مفهوم یک فرایند است. خود متمایزسازی فرایند پدید آمدن فردی است که مرزهای “خود” او به خوبی و روشنی تعریف شده است. افرادی که بیشترین امتزاج را بین افکار و احساساتشان دارند، ضعیف ترین کارکرد را دارند؛ آن‌ها احتمالاً تحت سلطه واکنش‌های عاطفی خودکار یا غیر ارادی هستند و معمولاً حتی در برابر سطوح پائین اضطراب هم، دچار بدکارکردی می‌شوند. از آنجایی که آنان قادر به تفکیک افکار از احساسات نیستند، در تفکیک خویش از سایرین نیز مشکل دارند و لذا به سادگی در عواطف حاکم یا جاری خانواده حل می‌شوند. در چنین شرایطی، فرد از تفکیک خویش از خانواده و تبدیل شدن به موجودی برخوردار از کارکرد موثر باز می‌ماند. خود متمایزسازی عبارت است از توانایی فرد در تعریف خود: “من کیم؟”، “چه می‌خواهم؟”، “به چه اندیشم؟”، هدفهای زندگی من چیست؟” و”آماده انجام چه کاری هستم؟”با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی فرم کوتاه پرسشنامه تمایزیافتگی خود (DSI-SH)

پرسشنامه تمایزیافتگی خود (DSI-SH)  توسط دریک در سال ۲۰۱۱ ساخته شد. این مقیاس شامل ۲۰ سوال است که چهار خرده مقایس را شامل می‌شود این چهار خرده مقیاس عبارتند از: واکنش‌پذیری هیجانی، جایگاه من، برش هیجانی، و هم آمیختگی با دیگران.

نمره‌گذاری فرم کوتاه پرسشنامه تمایزیافتگی خود (DSI-SH)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل فرم کوتاه پرسشنامه تمایزیافتگی خود (DSI-SH) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت چهار زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین سوالاتی که نمره‌گذاری آنها معکوس است نیز در این قایل مشخص شده‌اند.

خرید و دانلود فرم کوتاه پرسشنامه تمایزیافتگی خود (DSI-SH)

شما می‌توانید با خرید و دانلود فرم کوتاه پرسشنامه تمایزیافتگی خود (DSI-SH) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل فرم کوتاه پرسشنامه تمایزیافتگی خود (DSI-SH)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری تمایزیافتگی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *