پرسشنامه استرس پرستاری (NSS)

پرسشنامه استرس پرستاری (NSS)

پرستاری شغلی پراسترس است و پرستاران معمولاً با انواعی از استرس در کارشان مواجه هستند. پرستاری عملکرد و فعالیت حیاتی می‌باشد و استرس شغلی در میان پرستاران شایع است. پنج عامل استرس در پرستاری عبارتند از: واکنش‌های شخصی، نگرانی‌های شخصی، نگرانی‌های کاری، انجام نقش‌ و نگرانی‌های انجام کار. درواقع می‌توان گفت استرس کاری شرایطی بوده که در هم ریزنده ترکیبی از عواملی است که پرستاران با آن مواجه هستند. این عوامل عبارتند از تعادل جسمی، روانی یا اجتماعی. دستکاری موقعیت‌های مختلف زندگی و شرایط بحرانی بیماران، مواجهه با ساعات کاری طولانی، بیماران مشکل و افزایش بارکاری از جمله عوامل استرس‌زای پرستاری هستند. عوامل متعددی با تنش شغلی مرتبط هستند. مطالعات نشان داده‌اند که علاوه بر عوامل پرتنش داخلی پرستاری، عوامل سازمانی و مدیریتی در تنش مرتبط با کار در میان پرستاران دخیل و مهم هستند. بعضی از محققان نتیجه گرفته‌اند که استرس شغلی از تعامل عوامل سازمانی و ویژگی‌های فردی کارکنان ناشی می‌شوند. با توجه به این‌که هر پرستار چگونه به طور فردی با تنش مربوط به کار در محل کاری خودسازگاری پیدا می‌کند و نیز با چه موقعیت‌های تنش‌زایی، چون: وظایف کاری مختلف، شرایط کاری و موقعیت‌های پر تنش  مواجه می‌شوند، برخوردها و عکس‌العمل‌های آن ها متفاوت است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه استرس پرستاری (NSS)

پرسشنامه استرس پرستاری (NSS) توسط گری‌تافت و اندرسون در سال ۱۹۸۱ طراحی شده است. این پرسشنامه دارای ۳۴ سوال می‌باشد و نخستین ابزاری است که به منظور اندازه‌گیری استرس پرستاری به جای استرس شغلی کلی ساخته شده است. سوالات این پرسشنامه در ۷ حیطه قرار دارند.

نمره گذاری پرسشنامه استرس پرستاری (NSS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه استرس پرستاری (NSS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت هفت زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین سوالات به تفکیک هر بعد در این فایل ارایه شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه استرس پرستاری (NSS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه استرس پرستاری (NSS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه استرس پرستاری (NSS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری استرس

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *