پرسشنامه خودکارآمدی کودکان و نوجوانان (SEQ–C)

پرسشنامه خودکارآمدی کودکان و نوجوانان (SEQ–C)

خودکارآمدی از نظریه‌ شناخت اجتماعی روان‌شناس مشهور، مشتق شده است که به باورها یا قضاوتهای فرد به توانائیهای خود در انجام وظایف و مسئولیتها اشاره دارد. نظریه شناخت اجتماعی مبتنی بر الگوی علّی سه جانبه رفتار، محیط و فرد است. این الگو به ارتباط متقابل بین رفتار، اثرات محیطی و عوامل فردی (عوامل شناختی، عاطفی و بیولوژیک) که به ادراک فرد برای توصیف کارکردهای روان‌شناختی اشاره دارد، تأکید می‌کند. بر اساس این نظریه، افراد در یک نظام علّیت سه جانبه بر انگیزش و رفتار خود اثر می‌گذارند. اثرات یک بعدی محیط بر رفتار فرد که یکی از فرضیه‌های مهم روان شناسان رفتار گرا بوده است، را رد کرد. انسانها دارای نوعی نظام خود کنترلی و نیروی خود تنظیمی‌هستند و توسط آن نظام برافکار، احساسات و رفتار‌های خود کنترل دارند و بر سرنوشت خود نقش تعیین کننده‌ای ایفا می‌کنند. معتقد است خودکار آمدی دارای سه مؤلفه می‌باشد : اندازه (سطح)، عمومیت، نیرومندی. اولین بعد باورهای خودکار آمدی می‌باشد. سطح به باور فرد دربارۀ عملکرد در جنبه‌های بسیار مشکل کار می‌پردازد. دومین بعد باورهای خودکار آمدی تعمیم پذیری است. افراد ممکن است در یک زمینه یا بخش کوچکی از آن خود را کارآمد بدانند. عمومیت خودکار آمدی از چند عامل تأثیر می‌پذیرد: شباهت فعالیتها، حیطۀ بروز آن، کیفیت شرایط و خصوصیت افرادی که آن رفتار یا فعالیت به آنها مربوط است. نیرومندی، موجب تلاش برای ادامه دادن به رفتار با وجود بودن موانع می‌گردد. باورهای خودکار آمدی ضعیف در اثر تجارب ناموفق به آسانی بی اعتبار می‌شوند اما افرادی که اعتقاد محکمی ‌به قابلیتهای خود دارند در برابر موانع آن را حفظ می‌کنند. باورهای خودکار آمدی هر چقدر نیرومندتر باشد دوام بیشتری می‌یابد و رابطه بیشتری با رفتار پیدا می‌کند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه خودکارآمدی کودکان و نوجوانان (SEQ–C)

پرسشنامه خودکارآمدی کودکان و نوجوانان (SEQ–C) توسط موریس در سال ۲۰۰۱ برای ارزیابی سطح خودکارآمدی در کودکان و نوجوانان در سه حیطه اجتماعی، تحصیلی، هیجانی طراحی شده است. این پرسشنامه دارای ۲۳ ماده و سه خرده مقیاس است که خرده مقیاس خودکارآمدی اجتماعی، خرده مقیاس خودکارآمدی تحصیلی و خرده مقیاس خودکارآمدی هیجانی است.

نمره‌گذاری پرسشنامه خودکارآمدی کودکان و نوجوانان (SEQ–C)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه خودکارآمدی کودکان و نوجوانان (SEQ–C) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. 

خرید و دانلود پرسشنامه خودکارآمدی کودکان و نوجوانان (SEQ–C)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه خودکارآمدی کودکان و نوجوانان (SEQ–C) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه خودکارآمدی کودکان و نوجوانان (SEQ–C)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری خودکارآمدی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *