پرسشنامه خودشیفتگی مارگولیس و توماس (MTNS)

مقیاس خودشیفتگی مارگولیس و توماس (MTNS)

خودشیفتگی یک ساختار شخصیتی چند وجهی است که بعد ناسالم آن با دو مولفه بهره‌کشی/احساس محقّ بودن شناخته می‌شود و با آسیب‌های روانی از قبیل، اضطراب و افسردگی همایند است. از سوی دیگر بعد سالم خودشیفتگی با مولفه‌های دیگری از قبیل، اقتدار/رهبری، برتری‌طلبی/نخوت و خود‌تحسین‌گری/در خود فرو رفتگی شناخته می‌شود و با این اختلالات روانی بی‌ارتباط است و تا حدی عزت نفس بالا را پیش‌بینی می‌کند. اگر چه ابزارهای بسیاری برای سنجش خودشیفتگی وجود دارد اما مقیاس خودشیفتگی مارگولیس و توماس (MTNS) به دلیل تمرکز بر خودشیفتگی مرضی مورد توجه پژوهشگران است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس خودشیفتگی مارگولیس و توماس (MTNS)

مقیاس خودشیفتگی مارگولیس و توماس (MTNS) توسط مارگولیس و توماس در سال ۱۹۸۰ ساخته شده است و معادل انگلیسی آن Margolis-Thomas Measure of Narcissism است. این مقیاس از ۲۴ ماده تشکیل شده و در هر ماده، پاسخ‌دهنده می‌بایست بین دو عبارت که یکی خودشیفته‌وار (برای مثال، به ظاهری آراسته داشتن در تمام مواقع اهمیت می‌دهم) و دیگری پاسخی غیرخودشیفته‌وار (برای مثال، برایم اهمیت ندارد که در تمام مواقع ظاهری آراسته داشته باشم) است یکی را انتخاب کند. لازم به ذکر است که مقیاس خودشیفتگی مارگولیس و توماس برخلاف مقیاس‌های رایج‌تر همچون سیاهه شخصیت خودشیفته (NPI) که علاوه بر ابعاد ناسالم خودشیفتگی همچون احساس محق بودن و بهره‌کشی از دیگران، برخی ابعاد سازگار خودشیفتگی از قبیل، خود تحسین‌گری و اقتدار/رهبری را نیز می‌سنجد، تنها وجه ناسالم خودشیفتگی را مورد سنجش قرار می‌دهد.

نمره گذاری مقیاس خودشیفتگی مارگولیس و توماس (MTNS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق نمره گذاری مقیاس خودشیفتگی مارگولیس و توماس (MTNS) را به صورت کامل آماده نموده‌اند. شما با استفاده از این دستوالعمل قادر به نمره‌گذاری پرسشنامه خواهید بود.

خرید و دانلود مقیاس خودشیفتگی مارگولیس و توماس (MTNS)

شما با خرید و دانلود مقیاس خودشیفتگی مارگولیس و توماس (MTNS) از مزایای این خرید بهره‌مند خواهید شد که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۳- روایی و پایایی کامل با رفرنس‌های معتبر ایرانی و خارجی

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه

۵- پایه‌های نظری خودشیفتگی

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه به صورت کامل

۷- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *