مقاله ای با بیش از ۳۰۰۰ نویسنده!

شاید شما هم در برخی مجلات مقالاتی دیده‌اید که ۸ یا ۱۰ نویسنده دارند و متعجب شده‌اید. اما گاهی اوقات مواردی دیده می‌شود که انسان را در بهت فرو می‌برد. در اینجا مقاله‌ای با بیش از ۳۰۰۰ نویسنده را به شما معرفی می‌کنیم که احتمالاً پر نویسنده ترین مقاله دنیاست.

مقاله ای با بیش از ۳۰۰۰ نویسنده

شاید شما هم نام سرن (سازمان اروپایی پژوهش‌های هسته‌ای) را شنیده باشید. سرن بزرگترین آزمایشگاه فیزیک ذره‌ای جهان است که در سوئیس قرار دارد. در سال ۲۰۰۸ مقاله‌ای از سوی پژوهشگران این موسسه در مجله Journal of Instrumentation به چاپ رسید که ۳۰۹۹ پژوهشگر در نگارش آن همکاری کرده بودند. البته در برخی سایت‌ها تعداد نویسندگان آن ۳۴۷۰ نفر ذکر شده است! (زحمت شمارش نویسندگان با شما!). در بین این ۳۰۹۹ پژوهشگر نام پنج دانشمند ایرانی نیز به چشم می‌خورد. جالب توجه است که نویسندگان این مقاله از ۱۷۷ موسسه پژوهشی بوده‌اند و همچنین این مقاله تاکنون ۲۲۰۱ بار مورد استناد قرار گرفته است (مقاله را در اینجا ببینید). البته از این موسسه مقالات دیگری نیز با چندین هزار نویسنده چاپ شده است که یک نمونه دیگر از آن را نیز می‌توانید در سایت ساینس دایرکت (اینجا) مشاهده نمایید.

CERN

داغ ترین مقالات جهان

موسسه تامسون رویترز نیز با بررسی مقالات چاپ شده در سال ۲۰۱۳ مقالات موسسه سرن را در صدر داغ ترین مقالات جهان قرار داد. مقالات این موسسه پژهشی در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. برای مثال دو مقاله از این موسسه در سال ۲۰۱۳ پر استنادترین مقاله بودند که به بحث ذره خدا (بوزون هیگز) پرداخته بودند. همچنین مقاله‌ای که در بالا به آن اشاره شد با بیش از ۳۰۹۹ نویسنده پر استنادترین مقاله در سال ۲۰۰۸ بوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *