دانلود پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون

دانلود پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون

اضطراب امتحان مجموعه‌ای از پاسخ‌های جسمی، روانشناختی و رفتاری است که در هنگام آماده شدن برای یک امتحان و انجام آزمون مشخص می‌شود. به دلیل عواقب منفی این نوع از اضطراب به خصوص در دانش‌آموزان و دانشجویان، روانشناسان همواره در پی ارزیابی صحیح و درمان آن بوده‌اند. از جمله ابزارهایی که برای ارزیابی و تشخیص اضطراب امتحان به کار می‌رود پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون است.

معرفی پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون

پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون در سال ۱۹۵۷ توسط ساراسون ساخته شد و دارای ۳۷ گویه است که باید در مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به صورت “بلی و خیر” به آن پاسخ داده شود. با توجه به مشخصات روانسنجی مناسب و وجود نمرات برش استاندارد برای این پرسشنامه، استفاده از آن در سنجش اضطراب امتحان بسیار مرسوم است. پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون این امکان را فراهم می‌آورد که بتوان بر اساس یک شیوه خودگزارشی دهی به حالات روانی و تجربیات فیزیولوژیکی فرد در جریان امتحان، قبل و بعد از آن دست یافت.

نمره گذاری پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون

نمره گذاری پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون به صورت کامل توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است. پس از به دست آوردن نمره هر گویه و در نظر گرفتن نمرات وارونه، شدت اضطراب امتحان به شیوه زیر قابل تفسیر و طبقه‌بندی است:

اضطراب خفیف

اضطراب متوسط

اضطراب شدید

خرید و دانلود پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون که به صورت یک پکیج کامل آماده شده است از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از: 

۱- ارائه به صورت پکیج کامل

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- روایی و پایایی کامل با رفرنس‌ معتبر ایرانی و خارجی

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون

۵- پایه‌های نظری اضطراب امتحان

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون

۷- پاسخگویی سریع به سوالات مرتبط با خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *