دانلود مقیاس استفاده آسیب زا از تلفن همراه (COS)

استفاده آسیب زا از تلفن همراه که گاهاً استفاده افراطی از تلفن همراه یا استفاده بیمارگونه از تلفن همراه نیز خوانده می‌شود یکی از اختلالات جدید مرتبط با تکنولوژی است. استفاده آسیب زا از تلفن همراه وضعیتی است که در آن از تلفن همراه بیش از حد استفاده می‌شود و مشغله ذهنی زیادی به وجود می‌آورد. به دنبال گسترش این مشکل جنارو و همکارانش در سال ۲۰۰۷ اقدام به ساخت یک پرسشنامه برای سنجش آن کردند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس استفاده آسیب زا از تلفن همراه (COS)

مقیاس استفاده آسیب زا از تلفن همراه (COS) که معادل انگلیسی آن Cell-Phone Over-Use Scale است یک پرسشنامه ۲۳ سوالی است که به منظور سنجش استفاده آسیب زا از تلفن همراه تهیه شده است. این مقیاس بر اساس ده شاخص روانشناختی از DSM تهیه شده است. مقیاس استفاده آسیب زا از تلفن همراه (COS) هیچ خرده مقیاسی ندارد و در یک طیف لیکرت شش گزینه‌ای از هرگز تا همیشه نمره گذاری می‌شود. در پژوهشی که به منظور بررسی روایی و پایایی نسخه فارسی این پرسشنامه انجام شده است ۲۱ ماده آن دارای روایی مناسبی تشخیص داده شده‌اند و فرم ایرانی آن ۲۱ سوال دارد.

نمره گذاری مقیاس استفاده آسیب زا از تلفن همراه (COS)

همانگونه که اشاره شد این پرسشنامه دارای ۲۳ سوال است اما نسخه فارسی آن ۲۱ سوال دارد. نمره گذاری کامل مقیاس استفاده آسیب زا از تلفن همراه (COS) توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق برای اولین بار ارائه شده است و پس از پایان نمره گذاری، نتیجه به دست آمده قابل تفسیر به شکل زیر است:

استفاده کننده مفرط

استفاده کننده معمولی

استفاده کننده کم

خرید و دانلود مقیاس استفاده آسیب زا از تلفن همراه (COS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس استفاده آسیب زا از تلفن همراه (COS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- روایی و پایایی کامل با رفرنس‌ معتبر

۴- نمره‌گذاری کامل مقیاس استفاده آسیب زا از تلفن همراه (COS)

۵- پایه‌های نظری استفاده افراطی از تلفن همراه

۶- سابقه و تاریخچه ساخت مقیاس استفاده آسیب زا از تلفن همراه (COS)

۷- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *