پرسشنامه خلاقیت کودکان از نظر مربیان

پرسشنامه خلاقیت کودکان از نظر مربیان

تفکر خلاق از پیچیده‌ترین و عالی‌ترین جلوه‌های اندیشه انسان است. خلاقیت عبارت است از ایجاد طرحی جدید که با ارزش بوده و  متناسب باشد. منظور از جدید بودن آن است که فرد قبلاً آن طرح یا ایده را تجربه نکرده باشد، منظور از با ارزش بودن و متناسب بودن، کاربردی بودن ایده است. خلاقیت در بالاترین و ابتکاری ترین سطح می‌تواند و باید مایه پیشرفت تمام عرصه‌های هستی انسان شود، از مرزشکنی‌های بزرگ دنیای علم گرفته تا دلپذیرترین نقاشی‌های هنرمندان بزرگ از نظر زیبایی شناسی. گذشته از اهمیت بسیار خلاقیت از منظر شناختی، می توان به مساله خلاقیت از منظری غیر شناختی و از دیدی انگیزشی و شخصیتی نیز توجه کرد و نقش آن را در زمینه‌های متفاوت مورد بررسی قرار داد. تربیت خلاق کودکان، به خلاق بار آمدن این ذخایر انسانی خواهد انجامید و این شخصیت‌های خلاق به سبب برخورداری از ویژگی‌های شخصیتی مطلوب، اعتماد به نفس، استقلال اندیشه و نوآوری که در وجودشان پرورش یافته در حل بسیاری از مداخلات روانی ـ اجتماعی جامعه خود موثر خواهند بود. به این ترتیب این افراد نه تنها موجبات پیشرفت جامعه خود را در شرایط متحول جهان کنونی موجب می‌شوند، بلکه راه تعالی آن را در دستیابی به سوی توسعه انسانی نیز هموار خواهد نمود. خانواده‌ها باید بدانند که پرورش استعداد کودکان منحصر به استعدادهای تحصیلی و علمی نیست، بلکه جامعه متوازن جامعه ایست که توانایی‌های مختلف افراد آن جامعه شناسایی شده و رشد کرده باشد. میندهام در بیان لزوم پرورش خلاقیت کودکان به پرورش استعدادهای غیردرسی و غیرتحصیلی کودکان اشاره می‌کند و پرورش خلاقیت را راهی برای شکوفایی استعداد همه جانبه کودکان می‌داند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه خلاقیت کودکان از نظر مربیان

پرسشنامه خلاقیت کودکان از نظر مربیان، از پرسشنامه استاندارد خلاقیت عابدی استخراج شده است. این ابزار شامل ۳۰ ماده است و هر ماده نیز سه گزینه دارد. گزینه­‌ها نشان دهنده میزان خلاقیت از کم به زیاد است و به ترتیب نمره‌ه­ای از ۱ تا ۳ می­‌گیرند. این نمره­‌ها در چهار گروه جمع می­‌شوند و چهار نمره به ترتیب سیالی، ابتکار، انعطاف­‌پذیری و بسط را به دست می­‌دهند که به ترتیب شامل ۸، ۱۰، ۶ و ۶  ماده هستند.

نمره‌گذاری پرسشنامه خلاقیت کودکان از نظر مربیان

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه خلاقیت کودکان از نظر مربیان کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت ۴ زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه خلاقیت کودکان از نظر مربیان

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه خلاقیت کودکان از نظر مربیان از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه خلاقیت کودکان از نظر مربیان

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری خلاقیت

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *