پرسشنامه رضایت زناشویی هادسون (IMS)

پرسشنامه رضایت زناشویی هادسون (IMS)

رضایت زناشویی یک جنبه بسیار مهم و پیچیده در یک رابطه زناشویی است. به عبارت دیگر یکی از جنبه‌های حیاتی یک سیستم زناشویی، رضایتی است که همسران در رابطه خویش احساس و تجربه می‌کنند. به صورت کلی می‌توان رضایت زناشویی را ارزیابی هیجانی – شناختی و ذهنی دانست که یک فرد از رابطه زناشویی‌اش دارد. به عبارت دیگر اصطلاح رضایت زناشویی به مسرت کلی شخص و خشنودی او از روابط نزدیک زناشویی اشاره دارد. گریف در تعریف سازگاری و رضایت زناشویی اظهار می‌کند که زوجین سازگار، زن و شوهرهایی هستند که توافق زیادی با یکدیگر دارند، از نوع و سطح روابط‌شان راضی‌اند، از نوع و کیفیت گذران اوقات فراغت رضایت دارند و مدیریت خوبی در زمینه وقت و مسائل مالی خودشان اعمال می‌کنند. با توجه به اهمیت زیاد رضایت زناشویی در سرنوشت نهایی یک ازدواج، توجه روانشناسان به این بخش از زندگی مشترک بسیار زیاد است و از همین رو ابزارهای زیادی نیز در این حوزه ساخته شده است.

معرفی پرسشنامه رضایت زناشویی هادسون (IMS)

پرسشنامه رضایت زناشویی هادسون (IMS) با هدف اندازه‌گیری مشکلات روابط زناشویی ساخته شد. این پرسشنامه دارای ۲۵ سؤال است که در یک طیف لیکرت ۷ گزینه‌ای نمره گذاری می‌شود. پرسشنامه رضایت زناشویی هادسون (IMS) زیرمقیاس ندارد و تنها یک نمره کل دارد که می‌توان آن را براساس نمرات برش در نظر گرفته تفسیر کرد.

 

نمره‌گذاری پرسشنامه رضایت زناشویی هادسون (IMS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه رضایت زناشویی هادسون (IMS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، تفسیر هریک از نمرات نیز آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه رضایت زناشویی هادسون (IMS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه رضایت زناشویی هادسون (IMS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه رضایت زناشویی هادسون (IMS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری رضایت زناشویی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *