پرسشنامه افسردگی بک فرم کوتاه (BDI-13)

افسردگی یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی است. این اختلال یک حالت روان‌شناختی نابهنجار است که به وسیله کاهش خلق و علاقه، احساس گناه، دشوار شدن تمرکز، از دست دادن اشتها و افکار مرگ یا خودکشی مشخص می‌شود. فرد افسرده به آینده بدبین است، تسلیم سرنوشت شده و به ایجاد تغییر در شرایط و یاری گرفتن امیدی ندارد. برخی از نشانه های افسردگی نظیر خستگی مفرط و بازخوردهای شناختی حاکی از درماندگی و نا‌امیدی و از دست دادن روحیه مبارزه‌گری است و می‌تواند برکیفیت زندگی تاثیر منفی داشته باشند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه افسردگی بک فرم کوتاه (BDI-13)

پرسشنامه افسردگی بک ابتدا در سال ۱۹۶۱ از سوی بک و همکارانش معرفی شد. چون BDI اولیه تنها ۶ ملاک از ۹ ملاک افسردگی را پوشش می‌داد، در سال ۱۹۹۶ برای هماهنگی بیش‌تر با DSM-IV مورد بازنگری قرار گرفت. نسخه اولیه این پرسش‌نامه دارای ۲۱ ماده بود. در سال‌های بعد برای اینکه استفاده از این پرسشنامه راحت‌تر باشد نسخه ۱۳ ماده‌ای از آن تهیه شد. در این نسخه همانند نسخه ۲۱ ماده‌ای هر ماده دارای ۴ گزینه است که آزمودنی باید یکی از آن‌ها را انتخاب نماید. همچنین براساس نمرات به دست آمده، هر فرد را می‌توان در یکی از طبقات افسردگی قرار داد. در نسخه ایرانی این پرسشنامه دو زیرمقیاس به دست آمده است.

نمره گذاری پرسشنامه افسردگی بک فرم کوتاه (BDI-13) 

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه افسردگی بک فرم کوتاه (BDI-13) کرده‌اند. در فایل آماده شده علاوه بر نمره گذاری هر ماده دو زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است که عبارتند: عاطفه منفی نسبت به خود و بی‌لذتی. همچنین هر فرد را می‌توان بر اساس نمره به دست آمده در یکی از ۵ طبقه افسردگی از نظر شدت قرار داد.

خرید و دانلود پرسشنامه افسردگی بک فرم کوتاه (BDI-13)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه افسردگی بک فرم کوتاه (BDI-13) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه افسردگی بک فرم کوتاه (BDI-13)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری افسردگی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *