مقیاس خستگی پرستاران انکولوژی (ONFS)

مقیاس خستگی پرستاران انکولوژی (ONFS)

پرستاری از جمله شغل‌های پرتنش است. پرستاران در بسیاری از شرایط با بیماران و بیماری‌های درمان‌ناپذیر روبرو بوده و پیوسته فشارهای روانی شدیدی را تجربه می‌کنند. این عوامل در دراز مدت می‌تواند ایجاد خستگی نموده  و در روند فعالیت حرفه‌ای پرستاران اثرات سوء بر جای گذارد. پرستارانی که از سلامت مطلوب برخوردار نباشند، قادر نخواهند بود مراقبت‌های مناسبی از بیماران به عمل آورند. با توجه به این که خستگی پرستاران و به دنبال آن، فرسودگی شغلی بر کیفیت مراقبت از بیماران تاثیر می‌گذارد شناسایی عواملی که می‌تواند سبب بروز خستگی در پرستاران شود، ضرورت دارد. خستگی احساس ناخوشایند ذهنی است که طیفی از احساس ضعف تا فرسودگی را تشکیل می‌دهد و با قابلیت ایفای نقش و فعالیت شخصی تداخل دارد. در بررسی میزان خستگی پرستاران، توجه به تفاوت‌های موجود میان بخش‌های بیمارستانی حائز اهمیت است. به عنوان مثال، انجام مراقبت‌های پرستاری جهت بیماران سرطانی برای پرستار تنش‌زا است و پرستاران انکولوژی با توجه به شرایط کاری متفاوت، تنش‌های شغلی مضاعفی را مانند مرگ و میر بیماران، طولانی بودن سیر بیماری، اثرات جانبی داروها و درد و رنج بیماران از رویه‌های درمانی در مقایسه با پرستاران شاغل در بخش‌های دیگر، تجربه می‌کنند. در مطالعه‌ای که بارت  و یتس بر روی پرستاران بخش‌های انکولوژی و هماتولوژی انجام دادند، مشاهده کردند که بیش از ۷۰ درصد پرستاران، میزان متوسط تا سطوح بالای خستگی عاطفی را تجربه می‌کنند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس خستگی پرستاران انکولوژی (ONFS)

مقیاس خستگی پرستاران انکولوژی (ONFS) در ایران و توسط رسولی و همکاران طراحی گردید. این مقیاس دارای ۲۱ سوال است که سوالات آن ۳ خرده مقیاس را تحت پوشش قرار می‌دهند که عبارتند از: عامل شناختی ذهنی (۹ عبارت)، عامل احساسی و عاطفی (۶ عبارت)، و عامل جسمی ـ رفتاری (با ۶ عبارت).

نمره‌گذاری مقیاس خستگی پرستاران انکولوژی (ONFS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل مقیاس خستگی پرستاران انکولوژی (ONFS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود مقیاس خستگی پرستاران انکولوژی (ONFS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس خستگی پرستاران انکولوژی (ONFS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل مقیاس خستگی پرستاران انکولوژی (ONFS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری خستگی پرستاران

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *