پرسشنامه هوش موفق گریگورنکو و استرنبرگ (SII)

پرسشنامه هوش موفق گریگورنکو و استرنبرگ (SII)

نظریه هوش موفق، یکی از نظریه‌های جامع و کارآمد در حوزه هوش انسان است که در مقایسه با نظریه‌های سنتی، مزایای بی‌شماری دارد. بر اساس این نظریه، باهوش بودن، چیزی فراتر از درش خوان بودن است و فرد باهوش، فردی است که بداند در موقعیت‌های گوناگون، چگونه از هوش خود استفاده کند. بر اساس این نظریه، هوش مفاهیم متعددی مانند تفکر انتقادی، فراشناخت، درک متعارف، هوش عملی، خلاقیت، و منطق را در بر می‌گیرد. استرنبرگ معتقد است که برداشت‌های موجود از مفهوم هوش بسیار محدودند و فقط بخش کوچکی از هوش را مدنظر قرار می‌دهند. آنها در نشان دادن توانش‌های هوش موفق که شامل: توانش سازگاری، شکل‌دهی و انتخاب محیط برای رسیدن به هدف‌های فردی در درون بافت فرهنگی ـ اجتماعی است با شکست روبرو می‌شوند. نظریه استرنبرگ در مورد هوش موفق به دنبال آن است که با روش منسجم رابطه میان هوش را با بخش‌های سه گانه زیر مشخص کند: ۱- دنیای دورنی فرد یا آندسته از مکانیزم‌های ذهنی که زیربنای رفتار هوشمند هستند؛ ۲- تجربه یا نقش واسطه‌ای عبور فرد در گستره حیات بین دنیای درون و بیرون و ۳- دنیای بیرونی فرد با استفاده از مکانیزم‌های شناختی در زندگی روزمره و به منظور دستیابی به برازش کارکردی آن با محیط. این سه بخش از نظریه اشاره به خرده نظریه مولفه‌ای، خرده نظریه تجربه‌ای و خرده نظریه بافت‌گرایانه دارد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه هوش موفق گریگورنکو و استرنبرگ (SII)

‌‌‌پرسشنامه هوش موفق گریگورنکو و استرنبرگ (SII) در سال ۲۰۰۲ طراحی شد و شامل ۳۶ سوال است که سه بعد هوش تحلیلی، هوش خلاق، و هوش عملی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این پرسشنامه در ایران در سال ۱۳۹۳ هنجاریابی شده شده و ساختار عاملی آن مورد بررسی قرار گرفته است.

نمره‌گذاری پرسشنامه هوش موفق گریگورنکو و استرنبرگ (SII)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه هوش موفق گریگورنکو و استرنبرگ (SII) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه هوش موفق گریگورنکو و استرنبرگ (SII)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه هوش موفق گریگورنکو و استرنبرگ (SII) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه هوش موفق گریگورنکو و استرنبرگ (SII)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری هوش موفق

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *