پرسشنامه مدیریت دانش نوناکا و تاکوچی (NT-KMQ)

پرسشنامه مدیریت دانش نوناکا و تاکوچی (NT-KMQ)

واژه مدیریت دانش در دنیای مدیریت، موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد، علت ایجاد این نگرش به دلیل انتقال وحرکت سیستم‌های اقتصادی و تولیدی به سوی جوامع دانش محور است. در این نگرش، دانش باید به عنوان زمین، کار و سرمایه به عنوان یک دارایی مطرح می‌شود. مدیریت دانش با کشف و ارتقای دارایی دانش یک سازمان، با دیدگاهی که پیش برنده اهداف سازمان است، مرتبط می‌شود. دانشی که مدیریت می‌شود شامل هم دانش آشکار و هم دانش پنهان است. مدل مدیریت دانش نانوکا و تاکوچی یکی از موثرترین مدل‌ها در این زمینه است که چهار مولفه را شامل می‌شود: اجتماعی سازی (از ضمنی به ضمنی)؛ برونی سازی (از ضمنی به آشکار)؛ ترکیب؛ و درونی سازی (از آشکار به ضمنی).

معرفی پرسشنامه مدیریت دانش نوناکا و تاکوچی (NT-KMQ)

پرسشنامه مدیریت دانش نوناکا و تاکوچی (NT-KMQ) بر مبنای مدل نوناکا و تاکوچی توسط سلطان حسینی و موسوی در سال ۱۳۹۱ ساخته شد. این پرسشنامه دارای ۲۶ ماده است که در یک طیف لیکرت از کاملاً مخالفم تا کاملاً موافقم نمره گذاری می‌شود. این پرسشنامه دارای چهار مولفه است که عبارتند از اجتماعی شدن دانش، برونی سازی دانش، درونی سازی دانش و ترکیب دانش.

نمره گذاری پرسشنامه مدیریت دانش نوناکا و تاکوچی (NT-KMQ)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه مدیریت دانش نوناکا و تاکوچی (NT-KMQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره گذاری هر عبارت، نحوه محاسبه چهار زیرمقیاس نیز آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه مدیریت دانش نوناکا و تاکوچی (NT-KMQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه مدیریت دانش نوناکا و تاکوچی (NT-KMQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- انتشار برای اولین بار توسط موسسه ایران تحقیق به صورت کامل

۲- ارائه پکیج کامل پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۳- روایی و پایایی کامل ایرانی با رفرنس‌های معتبر

۴- نمره گذاری کامل پرسشنامه مدیریت دانش نوناکا و تاکوچی (NT-KMQ)

۵- پایه‌های نظری مدل مدیریت دانش نوناکا و تاکوچی

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه مدیریت دانش نوناکا و تاکوچی (NT-KMQ)

۷- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *