مقیاس خستگی آیووا (IFS)

مقیاس خستگی آیووا (IFS)

خستگی مشکلی نیست که کسی گرفتار آن نشده باشد و کمتر شخصی را می‌توان دید که در شبانه روز دست کم یک بار نگوید خسته‌ام یا خسته شده‌ام. اگرچه خستگی جزء لاینفک زندگی پرفشار ماست اما امروزه ضعف و خستگی از جمله مسائل و شکایات رایجی می‌باشد که یکی از علایم شایع تظاهر کننده در حیطه مراقبت‌های اولیه است و بر انجام کار، زندگی خانوادگی و روابط اجتماعی اثرهای منفی می‌گذارد. خستگی می‌تواند در قالب یک تجربه نابهنجار که اثرات منفی بر کارکرد بدنی و زندگی روزانه دارد تعریف شود. خستگی حس طاقت فرسایی از فرسودگی فیزیکی است که زندگی افراد را از پا در می‌آورد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس خستگی آیووا (IFS)

مقیاس خستگی آیووا (IFS) در سال ۲۰۰۳ توسط هرتز و همکاران ساخته شد. برای ساخت این پرسشنامه از پرسشنامه‌هایی که قبلاً در زمینه سنجش خستگی موجود بودند استفاده شد. برای این منظور ۳۵ ماده انتخاب شدند و پس از انجام تحلیل‌های آماری در نهایت نسخه ۱۱ ماده‌ای تهیه شد. نمره گذاری این پرسشنامه در یک طیف لیکرت پنج درجه‌ای است و در نهایت چهار زیرمقیاس برای آن به دست خواهد آمد که عبارتند از: علایم شناختی، خستگی عمومی، کاهش انرژی و کاهش بازدهی و کارآیی.

نمره گذاری مقیاس خستگی آیووا (IFS)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل مقیاس خستگی آیووا (IFS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده، علاوه بر نمره گذاری هر عبارت و محاسبه نمرات وارونه، در نهایت چهار زیر مقیاس نیز به دست خواهد آمد. همچنین نمره برش پرسشنامه نیز در فایل آماده شده وجود دارد.

خرید و دانلود مقیاس خستگی آیووا (IFS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس خستگی آیووا (IFS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل مقیاس خستگی آیووا (IFS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری خستگی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *