پرسشنامه عقاید وسواسی نسخه کودک و نوجوانان (OBQ-CV)

پرسشنامه عقاید وسواسی نسخه کودک و نوجوانان (OBQ-CV)

اضطراب و اختلالات اضطرابی از جمله علایمی در کودکی هستند که می‌تواند تمام زندگی کودک را تحت تأثیر قرار دهد. پژوهش‌هایی که روی نمونه‌های عادی و نمونه‌های بالینی انجام شده است، مشخص می‌کند که اختلال وسواس فکری عملی یکی از شایع‌ترین اختلالات روان‌شناختی در دوران کودکی است. علایم وسواس در کودکان به مرور شروع به رشد می‌کند و اغلب به صورت مزمن در می‌آید و در زمان‌های استرس، بیماری و یا به وجود آمدن برخی تغییرات در زندگی تشدید می‌گردد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه عقاید وسواسی نسخه کودک و نوجوانان (OBQ-CV)

پرسشنامه عقاید وسواسی نسخه کودک و نوجوانان (OBQ-CV) در سال ۲۰۱۰ میلادی برای افراد ۸ تا ۱۸ ساله تهیه شده است که در واقع نسخه ساده سازی شده OBQ است (دانلود پرسشنامه OBQ نسخه بزرگسالان). نسخه اصلی این پرسشنامه شامل ۴۴ آیتم است که در یک طیف لیکرت از کاملاً مخالفم تا کاملاً موافقم نمره گذاری می‌شود. در نسخه ایرانی پرسشنامه ۶ سوال به دلیل نداشتن ویژگی‌های روانسنجی مناسب حذف شدند و نسخه ۳۸ ماده‌ای مورد تایید قرار گرفت. این پرسشنامه دارای چهار زیر مقیاس است که عبارتند: بیش برآورد خطر، کمال‌گرایی، مسئولیت‌پذیری و بیش اهمیت‌دهی به افکار.

نمره گذاری پرسشنامه عقاید وسواسی نسخه کودک و نوجوانان (OBQ-CV)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه عقاید وسواسی نسخه کودک و نوجوانان (OBQ-CV) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره گذاری، نحوه محاسبه زیرمقیاس‌ها نیز آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه عقاید وسواسی نسخه کودک و نوجوانان (OBQ-CV)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه عقاید وسواسی نسخه کودک و نوجوانان (OBQ-CV) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه عقاید وسواسی نسخه کودک و نوجوانان (OBQ-CV)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری وسواس در کودکان

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *