پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان (CADS)

پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان (CADS)

افسردگی تاثیرات بسیار زیادی بر خلق و کارکردهای روانی – اجتماعی کودکان و نوجوانان چه در این دورۀ سنی و چه در زندگی آینده آن‌ها در بزرگسالی دارد. در پژوهش‌های طولی مشخص شده که کودکان و نوجوانان افسرده علاوه بر داشتن عاطفۀ منفی، تجربۀ خلق‌ها  و هیجان‌های  منفی بیشتری را نسبت به افراد عادی هم در دوران سنی خود و هم در بزرگسالی داشته و از سطح سلامت پایین‌تری در بزرگسالی برخوردارند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان (CADS)

پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان (CADS)  توسط جان‌بزرگی و مستخدمین حسینی در سال ۱۳۸۴ ساخته شده است. این پرسشنامه بر اساس نیاز بالینی جامعۀ ایرانی به ابزاری که تا حد ممکن همه جانبه‌نگر باشد، تدارک دیده شده است. در ساخت این مقیاس، ابتدا محورهای بزرگ نظریه‌پردازان روانشناسی بالینی در زمینۀ افسردگی کودکان و نوجوانان مورد وارسی قرار گرفته و ملاک‌های افسردگی استخراج شده است که شامل ۴۲ نشانۀ بیماری است. البته اغلب آن‌ها با یکدیگر همپوشی داشته و تقلیل یافته‌اند. سپس ملاک‌هایی که بیشترین همپوشی یا تکرار را در نظریه‌های مختلف به خود اختصاص داده‌اند، استخراج و با ملاک‌های DSM  برای افسردگی کودکان و نوجوانان مقایسه شده و سپس فهرستی شامل ۱۲ مقوله تهیه شده است. همچنین یک مقوله دیگر نیز وجود دارد که برخی از علایم باقی مانده را پوشش می‌دهد.

نمره گذاری پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان (CADS)

با توجه به اینکه این ابزار در ایران ساخته شده است، بسیاری از محققین به شیوه نمره گذاری آن دسترسی ندارند. در فایل آماده شده در زیر نمره گذاری کامل پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان (CADS) وجود دارد و در نهایت شیوه تفسیر نمرات به دست آمده نیز آمده است که عبارتند از: فقدان افسردگی؛ افسردگی خفیف؛ افسردگی متوسط؛ افسردگی شدید و افسردگی بسیار شدید.

خرید و دانلود پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان (CADS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان (CADS) از مزایای آن استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل به همراه نمره گذاری کامل

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- روایی و پایایی ایرانی با رفرنس‌ معتبر ایرانی

۴- پایه‌های نظری افسردگی کودکان

۵- تاریخچه ساخت پرسشنامه افسردگی کودکان

۶- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *