پرسشنامه روانشناختی قدرت ایگو (PIES)

پرسشنامه روانشناختی قدرت ایگو (PIES)

من یا ایگو، به دومین ساختار شخصیت در نظریه فروید اطلاق می‌شود که در اثر نیروهای موجود در نهاد به وجود می‌آید. توانمندی ایگو به ظرفیت من برای اداره تقاضاهای متعارض اید، سوپرایگو  و مقتضیات واقعیت بیرونی اشاره دارد و به میزانی که من قادر به ایجاد تعادل کارکردی نباشد شخصیت فرد درگیر اختلال خواهد شد. بنابر تعریف استرافیس نیرومندی من، توانایی ایگو برای مواجه با واقعیت بیرونی است، زمانی که من بین خواسته‌های اید، سوپر ایگو و محیط بیرون تعامل برقرار کند. به عبارت دیگر، نیرومندی من باعث فعال شدن مکانیزم‌هایی در ذهن می‌شود که باعث کم شدن تعارض‌های درون روانی می‌شود. لاورتو، کومر و پیکالا نیرومندی من را به عنوان توانایی انطباق با خواسته‌های محیط بیرون و سازگاری با خواسته‌های درونی در نظر می‌گیرند. نیرومندی من همچنین توانایی اشخاص را برای سازگاری با خواسته‌های مشکل‌ساز محیطی افزایش می‌دهد. از نظر روانشناسان من، تلاش‌های من برای سازندگی، شایستگی و تسلط بعد از ۸ سال اول زندگی ادامه می‌یابد. ناتوانی در پروراندن فرآیندهای من، مانند قضاوت و استدلال اخلاقی می‌توانند همانند تثبیت‌های اولیه جنسی یا پرخاشگری به آسیب روانی منجر شوند. از این رو کسی که من رشد نایافته‌ای دارد برای سازش با واقعیت فاقد آمادگی خواهد بود. ماروک بیان می‌کند که نیرومندی پایین من با اختلالات شخصیت از قبیل اختلال شخصیت ضداجتماعی، وابسته، اجتنابی و تکانشگری ارتباط دارد. تکانشگری می تواند حکایت از نوعی خودکنترلی ضعیف باشد، به علاوه آنها با مطالعه مقالات و نظریه‌های نیرومندی من، یک ارتباط بین نیرومندی من پایین با اضطراب را مشاهده کردند که می تواند زمینه ساز از دست رفتن کنترل بر روی افکار هوشیارانه و فقدان تاثیرگذاری بر محیط باشد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه روانشناختی قدرت ایگو (PIES)

سیاهه روان‌شناختی قدرت ایگو (PIES) توسط استروم و همکاران در سال ۱۹۹۷ ساخته شده است. این پرسشنامه ۸ نقطه قدرت ایگو (امید، خواسته، هدف، شایستگی، وفاداری، عشق، مراقبت و خرد) را می‌سنجد و دارای ۶۴ سوال است.

نمره‌گذاری پرسشنامه روانشناختی قدرت ایگو (PIES)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه روانشناختی قدرت ایگو (PIES) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت هشت زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین سوالاتی که نمره‌گذاری معکوس دارند نیز ارایه شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه روانشناختی قدرت ایگو (PIES)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه روانشناختی قدرت ایگو (PIES) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه روانشناختی قدرت ایگو (PIES)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری ایگو

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *