رفتارهای مشابه مدیریت دانش به‌ عنوان منابع متمایز مزیت رقابتی

Congruent knowledge management behaviors as discriminate sources of competitive advantage

تاریخ: ۲۰۰۹

پایگاه: امرالد

لینک دانلود اصل مقاله

OK

نام مجله: Journal of Workplace Learning

قیمت: ۱۵۰,۰۰۰ ریال

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۶

تعداد صفحات فارسی: ۱۶

کد: ۱۰۰۹۸

چکیده فارسی

هدف: باوجود اینکه مدیریت دانش به‌ عنوان منبع استراتژیک مزیت رقابتی شناخته‌ شده است، فرآیندهای طراحی‌شده برای افزایش بهره‌وری دانش به‌طور مساوی در توانمندسازی سازمان مشارکت ندارند. در نتیجه این پژوهش به تمرکز روی ارتباط بین فرآیندهای مدیریت دانش و منابع چندگانه مزیت رقابتی کمک می‌کند. طرح/  روش‌شناسی/ رویکرد: این مقاله با استفاده از پرسشنامه، داده‌ها را از دفتر اصلی یک شرکت داروسازی در ژاپن جمع‌آوری کرده و این مورد را که چگونه ادراک و رفتارهای متفاوت در رابطه با تأثیر مدیریت دانش نوع خاصی از دانش سازمانی را شکل می‌دهد که به‌عنوان مزیت رقابتی عمل می‌کند بررسی می‌کند. یافته‌ها: یافته‌های مطالعه اهمیت فعالیت‌های مدیریت دانش را نشان داد مخصوصاً تلفیق آن‌ها که به‌عنوان منبع مهمی از مزیت رقابتی در رابطه با دانش فنی نمایان شد. زمان بیشتری روی وظایف مدیریت دانش صرف می‌شد. خصوصاً اجتماعی سازی به مزیت رقابتی در رابطه با دانش مؤثر کمک می‌کند. تحلیل‌های بیشتر شامل یک طبقه‌بندی از کارکنان مبتنی بر اهمیت ادراکی آن‌ها و زمانی که صرف فعالیت‌های مدیریت دانش می‌کنند است. محدودیت‌های تحقیق/ پیشنهاد‌های تحقیق: این مقاله روی کل افراد یک مؤسسه متمرکز شده است و به همین دلیل تحقیقات بیشتر در شرکت‌های دیگر و در صنعت‌های متفاوت ضروری است. پیشنهاد‌های عملی: استراتژی‌های مدیریت دانش بایستی با عقاید و اعمال گروه‌های کاری کارگران که بر اساس سطح تناسب بین تئوری‌های پشتیبان آن‌ها و تئوری‌های کاربردی  مرتبط با مدیریت دانش شناسایی شده‌اند، متناسب شود. اصالت/ ارزش: طبقه‌بندی کارکنان که در مقاله معرفی شده بر این واقعیت تأکید دارد که محیط کاری یک بدنه متحدالشکل یا یکنواخت نیست و بنابراین نیاز است که به تفاوت‌های درونی برای افزایش کارایی مدیریت دانش رسیدگی شود.

چکیده انگلیسی

    Purpose: While knowledge management has been shown to be a strategic source of competitive advantage, processes designed to enhance the productivity of knowledge do not, however, equally contribute to the organization’s capabilities. Consequently, this research aims to focus on the relationship between each mode of the knowledge management process and multiple sources of competitive advantage. Design/ methodology/ approach: This research, using questionnaire data collected from the entire population of a pharmaceutical company’s head office in Japan, investigates how different perceptions and behaviors related to knowledge management affect the perceived contribution of certain types of organizational knowledge acting as sources of competitive advantage. Findings: The study finds that the perceived importance of knowledge management activities, especially combination, appears as an important source of competitive advantage related to technical knowledge, and more time spent on knowledge management tasks, in particular socialization, contributes to a competitive advantage related to affective knowledge. Further analysis involves a taxonomy of employees based on their perceived importance of, and the time they spend on, knowledge management activities. Research limitations/ implications: This paper focuses on the entire population of a single firm, and for that reason, further research with other companies in different industries is necessary. Practical implications: There is evidence suggesting that knowledge management strategies should be tailored to fit the discriminate beliefs and actions of each group of workers, identified based on their level of congruence between their espoused theories and theories‐in‐use related to knowledge management. Originality/ value: The taxonomy of workers introduced in the paper emphasizes the fact that the workforce is not a uniform body and therefore that intrinsic differences need to be taken into account to maximize the efficiency of knowledge management

مشخصات استنادی

Magnier-Watanabe, R., & Senoo, D. (2009). Congruent knowledge management behaviors as discriminate sources of competitive advantage. Journal of Workplace Learning, 21(2), 109-124

دانلود اصل مقاله

10002iconویژگی‌های مقاله رفتارهای مشابه مدیریت دانش به‌ عنوان منابع متمایز مزیت رقابتی

مقاله “رفتارهای مشابه مدیریت دانش به‌ عنوان منابع متمایز مزیت رقابتی” در سال ۲۰۰۹ در مجله Journal of Workplace Learning چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی امرالد نمایه شده است. این مقاله به بررسی مدیریت دانش به‌ عنوان منبع استراتژیک مزیت رقابتی و ارتباط بین فرآیندهای مدیریت دانش و منابع چندگانه مزیت رقابتی پرداخته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۱۱ بار مورد استناد قرار گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>