رفتار نهایی لوله فولادی پرشده با بتن سبک مقاومت بالا

Ultimate Behavior of Lightweight High Strength Concrete Filled Steel Tube (LWHCFST

تاریخ: ۲۰۱۳

پایگاه: گوگل اسکولار

لینک دانلود اصل مقاله

OK

نام مجله: Journal of Mechanical and Civil Engineering

قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال

تعداد صفحات انگلیسی: ۶

تعداد صفحات فارسی: ۹

کد: ۵۰۰۱۱

چکیده فارسی

 مقاومت و شکل‌پذیری اعضای بتنی می‌تواند به میزان قابل توجهی با محصورشدگی جانبی بهبود یابد که معمولا با استفاده از یک پوشش لوله‌ای فولادی قابل دستیابی است. محصورشدگی بتن را می‌توان برای سبک کردن پل و داشتن دهانه‌های بلندتر به کار گرفت. به علاوه، نسبت قابل توجهی از بار تحمل شده شاهتیرهای پل بتنی، وزن خود عرشه و شاهتیرها می‌باشد. اگر همه یا قسمتی از شاهتیر و عرشه را بتوان با استفاده از بتن‌های سبک با مقاومت بالا ساخت، پتانسیلی برای صرفه‌جویی‌های اقتصادی محسوس به وجود می‌آید زیرا وزن خود آن‌ها را می‌تواند به میزان ۱۵-۲۰% کاهش دهد. تحقیق توضیح داده شده در اینجا رفتار استاتیکی غیرخطی پل‌های لوله فولادی پرشده با بتن سبک مقاومت بالا (LWHCFST) را تا گسیختگی مورد بررسی قرار می‌دهد. تحقیق فعلی دو هدف مشخص داشت. اولین هدف تعیین آزمایشگاهی مدول الاستیک استاتیکی مخلوط بتن سبک مقاومت بالای محصورشده بود. دومین هدف ایجاد یک برنامه کامپیوتری اجزای محدود غیرخطی برای مطالعه رفتار نهایی یک نمونه پل با لوله توپر بود. رفتار تنش-کرنش غیرخطی بتن سبک مقاومت بالای محصورشده به صورت ازمایشگاهی توسط نویسندگان ارزیابی شده و برای کمک به انجام مقایسه میان رفتار نهایی پل با استفاده از بتن با وزن معمولی محصورشده با بتن سبک مقاومت بالای محصورشده استفاده می‌شود. مقاومت نهایی پل مربوط به وقوع یک مکانیزم گسیختگی معادل است. این تحقیق نشان داد که استفاده از LWHCFST برای گسترش طول شاهتیرهای پل مفید است.

چکیده انگلیسی

Strength and ductility of concrete members can be significantly improved with lateral confinement, usually achieved by using a steel tube casing. The concrete confinement can be utilized to make bridge lighter and have longer spans. In addition, a significant portion of the load carried concrete bridge girders is the self-weight of the girders and deck. If all or part of the girder and deck can be made using high strength lightweight concretes, there is a potential for appreciable economic savings since the self-weight could be reduced by as much as 15-20%. The study described herein investigates the static nonlinear behavior of lightweight high strength concrete filled steel tube (LWHCFST) bridges up to failure. The current study had two specific goals. The first was to experimentally determine the static modulus of elasticity of confined high strength lightweight concrete mixture. The second was to develop a nonlinear finite element computer program to study the ultimate behavior of a filled tube (LWHCFST) example bridge. The nonlinear stress-strain behavior of confined high strength lightweight concrete is evaluated experimentally by the authors and is used to help establish a comparison between the ultimate behavior of the bridge using confined normal weight concrete and confined high strength lightweight concrete. The ultimate strength of the bridge is related to the occurrence of an equivalent failure mechanism. The study indicated that the use of (LWHCFST) is beneficial for extending bridge girder lengths

مشخصات استنادی

Ismail, A., Morshed, A., & Yehia, S, (2013). Ultimate Behavior of Lightweight High Strength Concrete Filled Steel Tube (LWHCFST). Journal of Mechanical and Civil Engineering

دانلود اصل مقاله

10002iconویژگی‌های مقاله رفتار نهایی لوله فولادی پرشده با بتن سبک مقاومت بالا

مقاله “رفتار نهایی لوله فولادی پرشده با بتن سبک مقاومت بالا” در سال ۲۰۱۳ در مجله Journal of Mechanical and Civil Engineering چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار نمایه شده است. این مقاله به بررسی محصورشدگی بتن، رفتار استاتیکی غیرخطی پل‌های لوله فولادی پرشده با بتن سبک مقاومت بالا (LWHCFST) و گسیختگی پرداخته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *