پرسشنامه همدلی و همدردی نوجوانان (AMES)

پرسشنامه همدلی و همدردی نوجوانان (AMES)

همدلی یکی از تواناییهای هیجانی مهم است که نشانه‌ها و نمودهای آن از اوایل کودکی آغاز می‌شود و نقش اساسی در زندگی اجتماعی دارد. در سال های پیش‌دبستانی، همدلی محرک مهمی در پدید‌آیی رفتارهای نوع‌دوستانه به‌حساب می‌آید. به‌تدریج با گسترش توانایی‌های زبانی، بیان احساس‌های همدلانه در شکل کلامی نمایان می‌شود. این امر که بیانگر اندیشه ورزانه تر شدن همدلی است، پاسخ‌دهی مبتنی بر همدلی را وسعت می‌بخشد و امکان تجسم افکار و ادراک دیگران را فراهم می‌سازد. در دوره نوجوانی، همدلی نقش مهمی در رشد رفتارهای اجتماعی دارد. اصطلاح همدلی را برای اولین بار لیپز در اوایل قرن بیستم، در پژوهش های روانشناسی به‌کاربرده است. همدلی به‌عنوان توانایی عاطفی برای تجربه هیجان‌های دیگران یا توانایی شناختی برای فهم هیجان‌های اشخاص دیگر تعریف شده است. همدلی را نیز توانایی انسان برای شناسایی و پاسخ‌دهی به حالات ذهنی دیگران تعریف کرده‌اند که از هنگام تولد حضور داشته و به‌طور افزایشی از نوزادی و کودکی تا نوجوانی متحول می‌شود. محققان در مطالعات اولیه خود بر روی همدلی، عمدتاً بر ماهیت عاطفی آن تأکید کرده‌اند و آن را به‌عنوان پاسخ‌های هیجانی مشاهده شده‌ای به هیجان درک شده دیگران تعریف کرده‌اند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه همدلی و همدردی نوجوانان (AMES)

پرسشنامه همدلی و همدردی نوجوانان (AMES) توسط وزن و همکاران در سال ۲۰۱۵ طراحی و تدوین شده است. این مقیاس دارای ۱۲ سؤال و سه زیرمقیاس همدلی شناختی، همدلی عاطفی و همدردی است.

نمره‌گذاری پرسشنامه همدلی و همدردی نوجوانان (AMES)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه همدلی و همدردی نوجوانان (AMES) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه همدلی و همدردی نوجوانان (AMES)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه همدلی و همدردی نوجوانان (AMES) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل 

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری همدلی و همدردی در نوجوانان

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

پرسشنامه همدلی و همدردی نوجوانان (AMES)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *