پرسشنامه خودکارآمدی معلم (TSOES-LF)

پرسشنامه خودکارآمدی معلم (TSOES-LF)

تدریس حرفه‌ای پیچیده و دارای ابعاد متعدد است. معلمان برای داشتن انرژی و اشتیاق به کار نیازمند حفظ تعهد شخصی نسبت به شغل‌شان می‌باشند. یکی از اهداف تعلیم و تربیت پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان است و نتایج فعالیت‌های آموزشی معلمان در پیامدهای تحصیلی دانش‌آموزان نمود می‌یابد. پژوهش‌ها نشان داده است که پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان ارتباط نزدیکی با کارآمدی تدریس معلمان دارد که آن نیز به نوبه خود از ویژگی‌ها، باورها و عقاید معلمان درباره توانایی‌های حرفه‌ای‌شان تاثیر می‌پذیرد. از سوی دیگر احساس تعهد معلم می‌تواند عملکرد شغلی و کیفیت آموزشی را تعیین کند و معلم متعهد به عنوان اساسی‌ترین مولفه موفقیت مدرسه شناخته می‌شود. شاید بتوان احساس کارآمدی معلم را یکی از متغیرهایی دانست که در پیش‌بینی تعهد شغلی معلم اثرگذار قلمداد کرد. بر اساس نظریه شناختی ـ اجتماعی بندورا افراد دارای باورهای مختلفی هستند که بر اساس آن می‌توانند به درجاتی، مهار بر افکار، عملکردها و احساسات‌شان را اعمال نمایند. در بین باورهای شخصی، خودکارآمدی موثرترین و پرنفوذترین سازو کار را در کارکرد شناختی آنان دارد. از همین رو بندورا خودکارآمدی را به عنوان یک مولفه کلیدی و مهم در نظریه خود معرفی کرده و نقش باورهای شخصی نسبت به توانایی‌های خود برای انجام فعالیت‌های خاص در یک موقعیت ویژه را مورد تاکید قرار دهد. او کارآمدی معلم را شکلی از خودکارآمدی او در نظر می‌گیرد و احساس کارآمدی معلم را قضاوت‌های او از توانایی‌ها و قابلیت‌هایش برای دست‌یابی به پیامدهای مطلوب، در خصوص یادگیری و درگیر کردن دانش‌آموزان در فعالیت‌های تحصیلی تعریف می‌کند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که احساس کارآمدی تنها ویژگی معلم است که ارتباط نیرومندی با موفقیت دانش‌آموز دارد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه خودکارآمدی معلم (TSOES-LF)

پرسشنامه خودکارآمدی معلم (TSOES-LF) توسط تشانن ـ موران و وولفولک هوی در سال ۲۰۰۱ طراحی شد. این مقیاس ۲۴ سوال دارد که سه مولفه را در برمی‌گیرند. این مولفه‌ها عبارتند از راهبردهای آموزشی، مدیریت کلاس، و درگیر کردن دانش‌آموزان. 

نمره‌گذاری پرسشنامه خودکارآمدی معلم (TSOES-LF)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه خودکارآمدی معلم (TSOES-LF) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه خودکارآمدی معلم (TSOES-LF)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه خودکارآمدی معلم (TSOES-LF) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه خودکارآمدی معلم (TSOES-LF)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری خودکارآمدی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *