اثر آسیب موضعی بر رفتار یک پل خرپایی فولادی با مقیاس آزمایشگاهی

Effect of local damage on the behavior of a laboratory-scale steel truss bridge

تاریخ: ۲۰۱۳

پایگاه: الزویر

لینک دانلود اصل مقاله

OK

نام مجله: Engineering Structures

قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۱

تعداد صفحات فارسی: ۲۰

کد: ۵۰۰۱۶

چکیده فارسی

در این مقاله بررسی عملکرد یک پل خرپایی فولادی تحت آسیب موضعی ارائه می‌شود. یک برنامه آزمایشگاهی با ۱۶ سناریوی آسیب برای مطالعه رفتار سیستم‌های خرپایی آسیب دیده انجام شد.  یک مدل عددی سه بعدی نیز برای تخمین نتایج آزمایش ایجاد شد. پاسخ‌های استاتیکی و دینامیکی خرپاهای آسیب دیده با موارد کنترل مقایسه شد. جنبه‌های فنی متعددی شامل کمی سازی آسیب با استفاده از شاخص آسیب، رتبه بندی بار، تغییرات انرژی کرنشی، تحلیل مودال و ایمنی سازه بر اساس نظریه ساده قابلیت اطمینان مورد مطالعه قرار گرفتند. عملکرد سرویس پل خرپایی به میزان قابل توجهی توسط آسیب موضعی تحت تاثیر قرار گرفت (یعنی شاخص آسیب > 0.5) و ظرفیت باربری با افزایش شاخص آسیب به طور نمایی کاهش یافت. از شکل یک مود بالا مانند مود چهارم برای تشخیص آسیب موضعی در سیستم خرپا استفاده شد. شاخص اطمینان کلی به دست آمده با استفاده از مشخصات تغییرمکان، نماگری برای تشخیص غیرمستقیم وجود آسیب موضعی در سیستم است. پی برده شد که باز توزیع تنش در میان اعضای اصلی خرپا، به جز برای اعضای مجاور آسیب مهم است. شاخص اطمینان کلی سیستم بر اساس ویژگی‌های تغییرمکان نماگری برای تشخیص وجود آسیب موضعی است. نیاز به ایجاد یک روش تعمیر که بتواند نامعینی کلی یک پل خرپایی آسیب دیده را عنوان کند مورد تاکید قرار گرفته است.

چکیده انگلیسی

This paper presents an investigation into the performance of a steel truss bridge subjected to local damage. An experimental program with 16 damage scenarios is conducted to study the behavior of damaged truss systems. A three-dimensional numerical model is developed to predict the test results. Static and dynamic responses of the damaged trusses are compared with those of the control. Various technical aspects are studied, including damage quantification using a damage index, load rating, variation of strain energy, modal analysis, and structural safety based on simple reliability theory. Service performance of the truss bridge is significantly influenced by local damage (i.e., damage index >0.5) and the load-carrying capacity is exponentially reduced with the increased damage index. A high mode shape such as the 4th mode is of use to diagnose local damage in the truss system. The global safety index derived using deflection characteristics is an indicator to indirectly detect the presence of local damage in the system. Stress redistribution among the constituent truss members is found to be insignificant, except for those adjacent to the damage. The global safety index of the system based on deflection characteristics is an indicator to diagnose the presence of local damage. The need for developing a repair method that can address the global redundancy of a damaged truss bridge is highlighted

مشخصات استنادی

Brunell, G., & Kim, Y. J. (2013). Effect of local damage on the behavior of a laboratory-scale steel truss bridge. Engineering Structures, 48, 281-291

دانلود اصل مقاله

10002iconویژگی‌های مقاله اثر آسیب موضعی بر رفتار یک پل خرپایی فولادی با مقیاس آزمایشگاهی

مقاله “اثر آسیب موضعی بر رفتار یک پل خرپایی فولادی با مقیاس آزمایشگاهی” در سال ۲۰۱۳ در مجله Engineering Structures چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. این مقاله به بررسی عملکرد پل خرپایی فولادی تحت آسیب موضعی و کمی‌سازی آسیب با استفاده از شاخص آسیب، رتبه بندی بار، تغییرات انرژی کرنشی، تحلیل مودال و ایمنی سازه بر اساس نظریه ساده قابلیت اطمینان پرداخته است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۴ بار مورد استناد قرار گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *