پرسشنامه سنجش خود راهبردی در یادگیری دانش آموزان (SDL)

پرسشنامه سنجش خودراهبری در یادگیری دانش آموزان (SDL)

رایج‌ترین تعریف یادگیری خودراهبر به وسیله نولز این چنین است: فراگیران با کمک یا بدون کمک دیگران برای تشخیص نیازهای یادگیری، تدوین اهداف، شناسایی منابع انسانی و غیرانسانی، انتخاب و اجرای راهبردهای یادگیری و ارزیابی پیامدهای یادگیری ابتکار عمل دارند. یادگیرندگان خودراهبر، افرادی خودانگیخته، ساعی، مستقل، خود منضبط، خودباور و هدف‌محور هستند. ویلیامز تاکید کرده است که روش تدریس مبتنی بر حل مساله، بدون کسب مهارت‌های یادگیری خودراهبر نمی‌تواند محقق شود. ارتقای مهارت‌های یادگیری خودراهبر در طول تحصیل حرفه‌ای یکی از اهداف روش تدریس مبتنی بر حل مساله گزارش شده است، همان‌طور که این روش در کسب و استفاده موثر دانش به دانشجویان کمک می‌کند آنها را برای زندگی حرفه‌ای آماده می‌نماید. شش مهارت برای خودراهبر شدن یادگیری پیشنهاد شده است: خودارزیابی از نیازهای یادگیری، ارزشیابی از خود و دیگران، دورن‌اندیشی (تامل)، مدیریت اطلاعات، تفکر انتقادی، ارزیابی انتقادی که هریک از این مهارت‌ها به تنهایی کاربرد ندارند بلکه به هم وابسته‌اند و دانشجویان در یک زمان برای هدایت و کنترل یادگیری خود همه یا ترکیبی از این مهارت‌ها را به کار می‌برند. اهمیت این مساله در آن است که روش‌های سنتی در آماده نمودن حرفه‌ای دانشجویان با نارسایی‌های زیادی مواجه شده است و نیاز مبرم به دانش روز که خود مجموعه اطلاعات وسیعی را شامل شده و از قدرت حافظه بشر پا را فراتر می‌گذارد، باید از روش‌ها و شیوه‌های آموزشی که قادر باشد دانشجویان را خودآموز، خودراهبر و برخوردار از قدرت استدلال و قضاوت بار آورده، استفاده نماید. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه سنجش خودراهبری در یادگیری دانش آموزان (SDL)

پرسشنامه سنجش خودراهبری در یادگیری دانش آموزان (SDL) در سال ۲۰۰۱ توسط فیشر و همکاران ساخته شد. این پرسشنامه مشتمل بر ۴۰ سوال می­‌باشد که سه خرده ­مقیاس را در برمی­‌گیرد. این خرده‌ مقیاس­‌ها عبارتند از خودکنترلی، رغبت به یادگیری، و خودمدیریتی اندازه­‌گیری می­‌کند.

نمره‌گذاری پرسشنامه سنجش خودراهبری در یادگیری دانش آموزان (SDL)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه سنجش خودراهبری در یادگیری دانش آموزان (SDL) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه سنجش خودراهبری در یادگیری دانش آموزان (SDL)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه سنجش خودراهبری در یادگیری دانش آموزان (SDL) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه سنجش خودراهبری در یادگیری دانش آموزان (SDL)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری خودراهبری در یادگیری

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *