دانلود پرسشنامه کیفیت روابط (QRI)

معرفی پرسشنامه کیفیت روابط (QRI)

دهه اخیر و حاضر را می‌توان متفاوت‌ترین دهه در روابط میان انسان‌ها دانست. پیدا شدن ابزارهای ارتباطی جدید همانند رادیو و تلویزیون و از همه مهمتر موبایل و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی بسیاری از جامعه‌شناسان و روان‌شناسان را سردرگم کرده است. برخی‌ها این ابزارها را مفید و برخی مضر می‌دانند. با توجه به این مقدمه کیفیت روابط عبارت است از یک سازه سطح بالا و متشکل از چندین بعد متمایز، ولی به هم مرتبط. کیفیت روابط معمولاً اعتماد، رضایتمندی و تعهد را شامل می‌شود. کیفیت روابط از این رو بسیار اهمیت دارد که می تواند بر سلامت جسمی و روانشناختی اثرگذار باشد. یکی از بهترین ابزارهایی که برای سنجش کیفیت روابط ساخته شده است پرسشنامه کیفیت روابط (QRI) است.

پرسشنامه کیفیت روابط (QRI) که معادل انگلیسی آن Quality of relationship inventory است در سال ۱۹۹۱ توسط پیرس  و همکاران ساخته شد. این پرسشنامه دارای ۲۹ ماده بود اما در ویرایش بعدی آن ۴ ماده حذف شد و در نهایت ۲۵ ماده باقی ماند. پرسشنامه کیفیت روابط (QRI) دارای سه زیر مقیاس است: حمایت اجتماعی ادراک شده (۷ آیتم)، تعارض‌های بین فردی (۱۲ آیتم)  و عمق روابط  (۶ آیتم). همچنین در هر یک از ۲۵ آیتم، فرد باید کیفیت روابط خود را با والدین، دوستان و همسر ارزیابی کند.

نمره گذاری پرسشنامه کیفیت روابط (QRI)

نمره گذاری پرسشنامه کیفیت روابط (QRI) به صورت کامل توسط موسسه ایران تحقیق آماده شده است. در این فایل علاوه بر محاسبه نمرات زیرمقیاس‌ها، در هر زیرمقیاس یک نمره برای بررسی کیفیت روابط با دوستان، یک نمره برای بررسی کیفیت روابط با همسر و یک نمره برای بررسی کیفیت روابط با والدین محاسبه می‌گردد. بنابراین در کل ۹ نمره به دست خواهد آمد. زیرمقیاس‌های این پرسشنامه عبارتند از:

زیرمقیاس حمایت اجتماعی

زیرمقیاس تعارض بین فردی

زیرمقیاس عمق روابط

خرید و دانلود پرسشنامه کیفیت روابط (QRI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه کیفیت روابط (QRI) که در قالب یک فایل ورد و یک فایل PDF توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است، از مزایای این خرید استفاده نمایید:

۱- دریافت فایل ورد و PDF پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۲- نمره گذاری کامل به همراه ۳ زیرمقیاس

۳- آلفای کرونباخ نسخه اصلی و نسخه ایرانی با رفرنس معتبر

۴- تاریخچه ساخت پرسشنامه

۵- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *