پرسشنامه طرحواره یانگ فرم کوتاه (YSQ-SF)

یانگ  در سال ۱۹۹۶ بیان داشت که طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه نتیجه تجارب بین فردی منفی در طول نخستین سال‌های زندگی در درون و بیرون خانواده است. این باورهای اولیه اساساً ارزیابی فرد از جهان، دیگران و روابط با دیگران را مشخص می‌کند. باورهای ناسازگار اولیه، عمیق‌ترین سطح شناخت هستند و موضوعات ثابت و درازمدتی‌اند که در دوران کودکی به وجود می‌آیند، به زندگی بزرگسالی راه می‌یابند و تا حد زیادی ناکارآمدند. این طرحواره‌ها، اطلاعات مربوط به رابطه بین فرد و محیط را تحریف و افکار خودکار منفی را فعال می‌کنند و در نهایت نگر‌ش‌ها و پردازش شناختی نابهنجار را در پی دارند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه طرحواره یانگ فرم کوتاه (YSQ-SF)

پرسش نامه طرحواره یانگ بر پایه مشاهدات تجربه شده توسط متخصصان بالینی ساخته شده است و دارای دو فرم بلند و کوتاه است. فرم بلند این پرسش نامه خودگزارشی و دارای ۲۰۵ ماده است و برای اندازه‌گیری شانزده طرحواره غیرانطباقی اولیه طراحی شده است. اما فرم کوتاه‌تر این پرسشنامه به دلیل داشتن ویژگی‌های نسخه اصلی و از سوی دیگر سهولت اجرا بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. پرسشنامه طرحواره یانگ فرم کوتاه (YSQ-SF)  توسط یانگ در سال ۱۹۸۸ برای اندازه‌گیری ۱۵ طرحواره ساخته شده است. این مقیاس شامل ۷۵ ماده است که در طیف لیکرت ۶ درجه‌ای (کاملاً غلط تا کاملاً درست) پاسخ داده می‌شود.

نمره‌گذاری پرسشنامه طرحواره یانگ فرم کوتاه (YSQ-SF)

نمره گذاری این پرسشنامه به صورت کامل توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است. شما پس از محاسبه نمرات هر ماده قادر به محاسبه ۱۵ زیرمقیاس این پرسشنامه بر طبق دستورالعمل ارائه شده در فایل مربوطه خواهید بود.

خرید و دانلود پرسشنامه طرحواره یانگ فرم کوتاه (YSQ-SF)

با خرید و دانلود پرسشنامه طرحواره یانگ فرم کوتاه (YSQ-SF) می‌توانید از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۳- روایی و پایایی کامل با رفرنس‌های معتبر ایرانی و خارجی

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه طرحواره یانگ

۵- پایه‌های نظری طرحواره‌ها

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه به صورت کامل

۷- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *