جهان در حال مرگ است

جهان در حال مرگ است

متأسفاته جهان در حال مرگ تدریجی است. تقریباً ۲۰ سال است که دانشمندان متوجه شده‌اند که جهان و هر آن‌چه در آن است، در حال مرگ می‌باشد. انرژی کلی جهان به‌آرامی به سمت پایانی اجتناب ناپذیر در حال حرکت است. در حال حاضر، پژوهش‌های جدید از این تئوری حمایت می‌کنند و نگاه دقیق‌تری به کاهش انرژِی کلی دارند. اخیراً یک تیم بین‌المللی از پژوهشگران یافته‌هایی از پروژه مطالعاتی به نام GAMA در کنفرانس بین‌المللی اتحادیۀ نجوم در هاوایی ارائه دادند که نشان می‌دهد خروجی انرژی حال حاضر در بیش از ۲۰۰ هزار کهکشان تنها حدود نیمی از انرژی موجود در ۲ میلیارد سال پیش می‌باشد.

جهان در حال مرگ است

از نظر محقق اصلی پروژۀ مطالعاتی GAMA، سیمون درایوِر، از مرکز بین‌المللی پژوهش رادیو نجوم، در این پروژه تا حد ممکن از تلسکوپ‌های فضایی و زمینی استفاده شد. آن‌ها همۀ ۲۰۰ هزار کهکشان در طول موج ۲۱ از اشعۀ ماوراء بنفش تا مادون قرمز را اندازه‌گیری کردند که این مطالعه را تبدیل به بزرگ‌ترین آمایش چند طول‌ موجی نمود. مطالعۀ پروژۀ GAMA همۀ انرژی تولید شده در حجم زیادی از فضا را در حال حاضر و زمان‌های مختلف گذشته، اندازه‌گیری، طرح‌بندی و مدل‌سازی می‌کند. آن‌چه را که آن‌ها اندازه می‌گیرند نور ساطع‌شده‌ای است که ستارگان تبدیل به انرژی می‌کنند. پژوهشگران عقیده دارند که نور ستارگان در حال از بین رفتن است، به عبارت ساده‌تر، سوخت ستارگان در حال مصرف و تمام شدن است و جهان در حال مرگ است.

طبق گفتۀ جو لیسک از دانشگاه هامبورگ و یکی از اعضای تیم تحقیقاتی، وقتی‌که همۀ سوخت‌ها در دنیا تمام شده باشند، ستاره‌ها می‌میرند، مثل خاموش شدن آتش، و سپس خاکسترهایی گداخته باقی می‌مانند و در نهایت نیز سرد می‌شوند. البته در مقیاس انسانی، نیازی به وحشت وجود ندارد. چرا که این مرگ شاید چند میلیارد سال زمان ببرد. دانشمندان معتقدند که جهان چند میلیارد سال وجود داشته است و کاملاٌ سالمند است. دکتر سیمون درایور با لحنی افسرده می‌گوید: جهان اساساً بر روی مبل نشسته است، یک پتو بر روی خود کشیده و به آرامی در حال فرو رفتن در خوابی ابدی است.

جهان در حال مرگ است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *