مقیاس خودشناسی انسجامی (ISK)

قربانی، بینگ، واتسن، دیویسن و لبریتن در سال ۲۰۰۳ و در پژوهش‌­های اولیه خود دو جنبه از خودشناسی را مطرح کرده‌اند که عبارتند از: خودشناسی تأملی و خودشناسی تجربی. خودشناسی تأملی به تلاش «خود» برای معنا بخشیدن به تجربه گذشته و بهره ­مندی از بینش‌­ها و تجارب گذشته اشاره دارد. در مقابل خودشناسی تجربی به تلاش‌­های «خود» برای درک تجربه جاری در زمان حال و توجه دقیق به خود در زمان حال اشاره دارد. پژوهشگران در مطالعات بعدی شکل ایده‌­آل­‌تری از خودشناسی یعنی «خودشناسی انسجامی» را مطرح کردند. خودشناسی انسجامی به تلاش‌­های فعال افراد برای یکپارچه کردن تجربه خود در گذشته، حال و آینده در جهت سازش و ارتقاء خود اشاره دارد. در واقع خودشناسی انسجامی تلاش انطباقی و توانمند خود در درک تجربه زمان جاری برای پیش­برد برون­دادهای مطلوب است. در واقع فرض بر این است که خودشناسی انطباقی و سالم مستلزم توانایی توجه واضح به تجارب جاری باشد (خودشناسی تجربی) و از تجارب گذشته یاری بگیرد (خودشناسی تأملی). با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس خودشناسی انسجامی (ISK)

مقیاس خودشناسی انسجامی (ISK) توسط قربانی و همکاران در سال ۲۰۰۸ ساخته شده است و معادل انگلیسی آن Integrative self-knowledge Scale است. این مقیاس شامل ۱۲ ماده است و پاسخ‌ ­دهندگان می‌­بایست در طیف لیکرت ۵ درجه­‌ای (عمدتاً نادرست تا عمدتاً درست) به آن پاسخ دهند. این مقیاس دارای سه زیرمقیاس است که عبارتند از: خودشناسی تأملی، خودشناسی تجربی و خودشناسی انسجامی.

نمره گذاری مقیاس خودشناسی انسجامی (ISK)

با توجه به اینکه مقیاس خودشناسی انسجامی (ISK) برای اولین بار توسط موسسه ایران تحقیق آماده شده و پکیج کامل آن توسط این موسسه ارائه می‌شود، نمره گذاری آن به صورت کامل تهیه شده است. شما پس از نمره گذاری پرسشنامه و محاسبه نمرات وارونه قادر به محاسبه سه زیرمقیاس آن نیز خواهید بود.

خرید و دانلود مقیاس خودشناسی انسجامی (ISK)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس خودشناسی انسجامی (ISK) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه پکیج کامل مقیاس خودشناسی انسجامی برای اولین بار

۲- نمره گذاری کامل به همراه دستوالعمل محاسبه زیرمقیاس‌ها

۳- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس‌های معتبر

۴- پایه‌های نظری متغیر خودشناسی انسجامی

۵- سابقه و تاریخچه ساخت مقیاس خودشناسی انسجامی (ISK)

۶- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *