پرسشنامه توانایی کنترل فکر لوچیانو و همکاران (TCAQ)

پرسشنامه توانایی کنترل فکر لوچیانو (TCAQ)

خودکنترلی از مفاهیمی است که در روانشناسی به آن توجه بسیاری شده است. خودکنترلی به عنوان یک عملکرد اجرایی اغلب به چگونگی مدیریت احساسات و رفتار در افراد اشاره دارد و یکی از مهارت‌های تفکر است که کمک می‌کند افراد یاد بگیرند افکار و احساسات خود را در جهت مطلوب هدایت کنند. این مهارت در روابط اجتماعی و بروز رفتار مناسب بسیار حیاتی است. دو حیطه که معمولاً در آنها برای خودکنترلی تلاش می‌شود، هدایت افکار و عواطف هستند. منظور از کنترل فکر، تلاش برای نیندیشیدن در مورد یک فکر خاص است. نخستین فرآیند در سرکوبی یک فکر، جست و جوی عمدی و هوشیار افکار سرکوب نشده یا فکر هدف و حفظ فکر انتخاب شده جایگزین در هوشیاری است. هر بار که فکر هدف به ذهن می‌آید، موجب می‌شود فرد به دنبال عاملی باشد که حواس وی را از متغیر ناراحت کننده منحرف کند. هربار که فکر به دهن می‌آید، موجب می‌شود فرد به دنبال عاملی باشد که حواس وی را از متغیر نارات کننده منحرف کند. این منحرف کننده ممکن است محرکی خارجی باشد یا محرک درونی. دومین فرۀیند، جست و جوی خودکار هدف نامیده می‌شود که طی آن سرکوبی نیازمند نوعی نظارت بر حضور فکر هدف است تا در صورت ناکامی، این فرآیند منحرف کننده، جست و جو شود و به کار افتد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه توانایی کنترل فکر لوچیانو (TCAQ)

پرسشنامه توانایی کنترل فکر (TCAQ) توسط لوچیانو و همکاران در سال ۲۰۰۵ طراحی شد. این پرسشنامه در اصل شامل ۲۵ سوال است اما در هنجاریابی که در ایران انجام شد تعداد سوالات آن به ۲۳ تقلیل یافت. براتی و عریضی این آزمون را در سال ۱۳۹۴ هنجاریابی کردند.

نمره‌گذاری پرسشنامه توانایی کنترل فکر لوچیانو (TCAQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه توانایی کنترل فکر لوچیانو (TCAQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، سوالاتی که دارای نمره‌گذاری معکوس هستند نیز مشخص شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه توانایی کنترل فکر لوچیانو (TCAQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه توانایی کنترل فکر لوچیانو (TCAQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه توانایی کنترل فکر لوچیانو (TCAQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری کنترل فکر

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *